Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jannes

Medlem
Ja det ska inte vara några problem. Hade VIE-FRA-BOS förra sommaren, 90 minuter var rikligt med tid. Vi hade ändå en bit att gå men blev inte svettigt alls.
 

Ilmu90

Medlem
Ja det ska inte vara några problem. Hade VIE-FRA-BOS förra sommaren, 90 minuter var rikligt med tid. Vi hade ändå en bit att gå men blev inte svettigt alls.
Tack. Men då innebär det att ta sig direkt till nästa flyg och skippa lounge? Kan lägga till att jag har en dotter på 2 år.
 

FilipJ

Medlem
Tack. Men då innebär det att ta sig direkt till nästa flyg och skippa lounge? Kan lägga till att jag har en dotter på 2 år.
Det beror på om det är en bra eller dålig dag, skulle jag säga (både logistiskt men också för dottern). Är det en bra dag ur båda de aspekterna borde ni kunna smita in föra en fika om någon lounge finns i relativt nära anslutning till gaten. Vilka gater som brukar ha avgångar till USA kommer jag inte ihåg från huvudet, men se till att ha en uppfattning om vart det finns lounger för icke-schengen så bättrar du dina chanser. Förberedelse är A och O!
 

Jannes

Medlem
Speciellt med litet barn med skulle jag rekommendera att fokusera på att komma igenom passkontrollen innan man ens tänker på lounge. Men som FilipJ säger här ovanför så med förberedelse och god tur så kanske man hinner smita in en sväng. Men ingenting jag skulle bli svettig för. Boarding börjar ju ganska tidigt för long-haul, och speciellt ifall ni reser business. Så kanske skönare att sätta sig på planet och blir redo. Reser ni economy så kanske ni vill ta en gratis lounge-tugga eller dryck och då är det inte heller så bråttom ombord.
 
Toppen