Ska man tolka det som att Singapore Airlines tar olika priser gentemot olika Star Alliance-bolag, eller bara att de har höjt priserna generellt? Det låter inte riktigt "allians-mässigt" att ta olika priser, men det är kanske så det går till?!Pratade med en "Tallinn"-agent om Singapore Airlines awardbokningar. Han sa att Singapore hade höjt avgifterna samt poängavgiften tredubbelt gentemot Eurobonus och det var därför som SAS satt det hela på paus. Förhandlingar pågår.
Pratade med en "Tallinn"-agent om Singapore Airlines awardbokningar. Han sa att Singapore hade höjt avgifterna samt poängavgiften tredubbelt gentemot Eurobonus och det var därför som SAS satt det hela på paus. Förhandlingar pågår.
Har tänkt boka en tripp till USA nästa sommar för familjen som består av fyra pers, alla myndiga. Det blir ju antagligen lättare att hitta något om vi inte måste åka samma plan. Är det ok att boka på mina poäng och 241 voucher även om jag inte åker på samma flight själv?
Tja, jag tycker inte det är omöjligt att det inom en så lite sub-organisation som ”vi inom SAS som hanterar bokningar och EB och poäng” finns en nivå av ryktesspridning, diskussion etc. Slår vad om att de som jobbade inom kundtjänst snackade mycket internt då när SQ öppnades och speciellt när det drastiskt stängdes. Folk är inkapabla av att hålla mun, helt enkelt.Jag hade inte ens övervägt att lyssna på vad en random uttråkad kundtjänstagent säger. De har knappt koll på vilken veckodag det är när det vill sig illa, så att de är insatta i läget med SQ känns inte så troligt.
Och om det är så att SAS sitter i förhandlingar, så är det ju knappast troligt att kundtjänstmedarbetaren fått info från de som faktiskt sköter förhandlingarna.
Och har de info så lär den ju knappast vara okej att sprida till random kunder.
Hos TAP Miles & Go är Singapore faktiskt bland de billiga (tillsammans med bl.a. SAS, United, LOT och Air India), medan de som är dyra är bl.a. Lufthansa-gruppen (Swiss dyrare än LH vill jag minnas) och ANA.
Påminner om LOT inte är en del av LH-gruppen, utan bara anslutet till Miles & More. Alltså inte samma koncern.Det låter udda att LOT skulle vara mycket billigare än LH/Swiss när alla tre sitter i samma program. Säger inte att det är osant men upplever det som att den interna lojalitets-ekonomin måste bli väldigt skev.
Ja?Påminner om LOT inte är en del av LH-gruppen, utan bara anslutet till Miles & More. Alltså inte samma koncern.