Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

intuition

Medlem
Förlåt min okunnighet - men går det inte att boka om en awardresa på sas.se? Jag har en simpel SAS award (vanilj-retur, sas-flyg) som bokats online. och ser att det finns plats en dag tidigare. Jag tar upp den i mina bokningar, klickar ändra bokning och fastnar här:

Skärmavbild 2023-07-26 kl. 15.50.50.png



Tillfälligt fel, eller jag behöver ringa in?
 

Wescey

Medlem
Hej!
Om jag bokar en ( avresa enkelbiljett) awardresa för 2 till asien så får jag punga ut med 99000 poäng. Men om jag bokar en ToR så blir det runt 165 000. Så om jag bokar en hemresa efter att ha bokat avresan enkelbiljett, behöver jag då punga ut 99 000 + 99 000 poäng? Det är alltså runt 35 000 poäng mer.. Hittar inga ToR resor nämligen. Hur skall jag göra? Vill ju inte betala mer för att jag inte hittar ToR resor. Ska jag boka enkelbiljett ut och sedan försöka hitta enkelbiljett tillbaka?
 

JPE

Medlem
Boka enkelbiljett först och sen ringer du in och lägger till hemresa när du hittar den. Då blir det en tur och retur och kostar därmed 165k.
 
Förlåt min okunnighet - men går det inte att boka om en awardresa på sas.se? Jag har en simpel SAS award (vanilj-retur, sas-flyg) som bokats online. och ser att det finns plats en dag tidigare. Jag tar upp den i mina bokningar, klickar ändra bokning och fastnar här:

Visa bifogad bild 144303


Tillfälligt fel, eller jag behöver ringa in?

Jag får ofta fel på just denna sida (med Firefox), byter jag till Chrome funkar det.
 

Stenis32

Medlem
Jo, men hade nog inte vågat ändå med tanke på hur ofta det råkar bli fel.

Great success! Dubbelkollade med Diamond-supporten, som bekräftade att det absolut går att göra ändringar så länge man inte förändrar SQ-benet. Efter några samtal till kundservice fick jag prata med en mycket kompetent agent som hjälpte till att fixa anslutningar och nu har biljetten utfärdats utan problem.

Dessutom blev det drygt 800kr lägre skatt per person så detta i kombination med att jag kunde avboka tidigare bokade revenuebiljetter + spara in en hotellnatt för övernattning gör att besparingen blev 26K totalt :)
 

GOTBound

Medlem
Semi-OT fråga:
Interline United Airline till SAS på två olika bokningar ex MIA-ORD på en United revenue biljett samt ORD-[CPH]-GOT på en award biljett. Kommer United kunna/vilja checka in mig och bagaget hela vägen till GOT?

*A Gold [EB Diamond] om det är relevant i frågan.
 

aruba1

Medlem
Semi-OT fråga:
Interline United Airline till SAS på två olika bokningar ex MIA-ORD på en United revenue biljett samt ORD-[CPH]-GOT på en award biljett. Kommer United kunna/vilja checka in mig och bagaget hela vägen till GOT?

*A Gold [EB Diamond] om det är relevant i frågan.

Under 2022 hade jag hade en genomgående bokning PHL-ORD-VIE-FRA-HAM-CPH. Fick enbart incheckat till ORD. Datorn ville ej. Tre personal höll på i incheckningsdisken och efter 20 minuter gav de upp. Sträckan PHL-ORD var med United och nästa sträcka ORD-VIE med Austrian. Detta var 2022. Hade i år en genomgående bokning där jag kunde checka-in hela vägen, MSP-ORD-ZRH-CPH. United Economy MSP-ORD och MSP-ZRH med Swiss. Att det inte gick 2022 kanske berodde på att United inte ville ha ansvaret för bagaget eller att det fanns för många ben eller restriktioner från pandemitiden.

Mitt tips till er är att ändå försöka få incheckat bagage hela vägen i MIA. Ha redo award biljetten med PNR numret och bokningklassen som troligen är I. Mycket beror på incheckningspersonalens vilja. Lycka till!
 

JacobGBG

Medlem
Semi-OT fråga:
Interline United Airline till SAS på två olika bokningar ex MIA-ORD på en United revenue biljett samt ORD-[CPH]-GOT på en award biljett. Kommer United kunna/vilja checka in mig och bagaget hela vägen till GOT?

*A Gold [EB Diamond] om det är relevant i frågan.

Har haft ett par (2) award+revenue kombos just med United. Ingen gång har jag lyckats få checkat hela vägen. Bör dock nämnas att senaste datapunkten är pre-pandemi.
 

nili

Medlem
Semi-OT fråga:
Interline United Airline till SAS på två olika bokningar ex MIA-ORD på en United revenue biljett samt ORD-[CPH]-GOT på en award biljett. Kommer United kunna/vilja checka in mig och bagaget hela vägen till GOT?

*A Gold [EB Diamond] om det är relevant i frågan.
Tror de kan frågan är om de vill. Jag har lyckats med liknande ett par gånger men även misslyckats. Förmodar att det är upp till personalens välvilja. Senast jag lyckades var på LAS. Då la en otroligt hjälpsam kvinna i incheckningen ner säkert 20-30 min på att lösa det. Var enligt henne knepigt för flighten vidare från ORD var dagen efter men hon löste det till slut. De flesta hade säker bara sagt nej i det läget.
 
Toppen