Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JPE

Medlem
Jag skulle fortsätta hålla utkik efter first-platser. Just nu finns det 1 plats MUC-BOS 26/7, det kanske släpps en till i och med att bara 2/8 platser är bokade. Det flyget landar i Boston 17:50 och sen finns det bonusplatser i eco med UA BOS-EWR kl 21:04 som är framme 22:30.
Bokningsläget just nu för relevanta first-linjer. Nedan antal lediga platser per flight, kan ge en hint om vad som kommer släppas närmre inpå 26 juli. Jag har haft rätt bra koll på vad som har släppts senaste tiden och trots att det ibland finns mycket obokat på flighter från FRA så verkar det knappt släppas något förrän precis innan, eller inte alls. Det släpps betydligt mer ut från MUC.

1690107645777.png
 
Last edited:

JPE

Medlem
Morgon!

Har verkligen försökt att leta bland alla trådar och dylikt men dessvärre lite klurigt att hitta. Så kommer ställa en fråga som redan ställts 100 gånger. Så ber om ursäkt i förhand!

Har bokat följande resa med en 2-4-1 voucher.

ARN - ZRH - JFK 26 Jul (business)
LX1255
LX014

EWR - LHR - ARN 7 Aug (business)
UA110
SK526

Jag om min sambo är väldigt sugna på att boka om resan till LH first. Men efter scoutat Seats.Aero så verkar det ju mer eller mindre omöjligt att hitta resor från FRA/MUC men mycket enklare att hitta tillbaka till Tyskland.

Min fråga är då följande.

1. Går det att boka om hemresan på en påbörjad biljett? Ponera att det skulle släppas 2 biljetter JFK - MUC 5 dagar innan hemresa. Kan man ringa till SAS och ändra hemresan fast utresan redan är avklarad?

2. Om detta inte skulle gå.. Skulle ni boka om hemresan mot LH business istället för UA? Vad har ni för erfarenheter av dessa två?
Ser ut att finnas god tillgänglighet att åka A380 LH istället för UA.

3. Vilket option man än väljer. Visst ringer man detta nummer för korrigering av resan? 08 797 40 40


Tack för er tid och expertis!

Om ni kan tänka er att åka dagen innan, 25 juli, så finns det nu 4 bonusplatser MUC-JFK

1690109458684.png


EDIT/TILLÄGG: Finns även 6 platser till CLT (gott om anslutningsflyg till New York därifrån)

1690110206512.png
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Matore

Medlem
Bokningsläget just nu för relevanta first-linjer. Nedan antal lediga platser per flight, kan ge en hint om vad som kommer släppas närmre inpå 26 juli. Jag har haft rätt bra koll på vad som har släppts senaste tiden och trots att det ibland finns mycket obokat på flighter från FRA så verkar det knappt släppas något förrän precis innan, eller inte alls. Det släpps betydligt mer ut från MUC.

Visa bifogad bild 144187
Vad är detta för verktyg?
 

Matore

Medlem
Ja, det är Aeroplan/Air Canada. Bilden med svart bakgrund och vit text där jag håller koll på bokningsläget är hemmasnickrat. Trodde det var det @Matore undrade över.
Ja det var den bilden jag menade :) förresten vad finns mer för verktyg nu förutom awardfares och cowtool som har lite samlad bild över flera avgångar
 

JPE

Medlem
Ja det var den bilden jag menade :) förresten vad finns mer för verktyg nu förutom awardfares och cowtool som har lite samlad bild över flera avgångar
Det är de jag känner till, sen är det ju ibland lite farligt att använda Awardfares om man inte sitter redo att ringa och boka. Så fort man söker och den hittar biljetter så triggas ju eventuella alerts som finns och man har helt plötsligt informerat sina konkurrenter som nu är med i matchen om att hinna först. :)

Min strategi när jag skulle hitta first-biljetter med LH var att skapa mig en bild mha awardfares om tillgång och hur de släpper. När det sen gällde att söka på datum som jag kunde tänka mig att resa, då sökte jag bara på Air Canadas sida.
 
Toppen