Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

En fråga kring senast tid för ombokning; ponera att jag har en bokning från ARN den 30/7 kl 18.00, men ett annat flyg som lyfter samma dag men 1h tidigare. Vad är senaste tiden jag kan göra en ombokning?

Anledningen till frågan är att jag sett flera biljetter släppas kring datumet jag ska åka, men ännu inte den dagen jag kan, därav tänkte jag hålla lite koll men vill gärna veta ’deadline’
 

Bridgeman

Medlem
Hejsan!

Jag vet att jag säkert är sent ute för denna awardresa. Har försökt finna ngt själv men lyckas inte. Tänkte nu höra om det finns ngn vänlig själ här inne som har möjlighet kolla om ni lyckas bättre. Tacksam för hjälp.
Söker detta.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda, London, Zurich, Munchen, Frankfurt eller annan Europeisk stad
  2. Var är din destination? Phuket
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? Utresa något mellan 7 jan- 31 mars
  5. När vill/behöver du komma hem? innan 31 Mars
  6. Hur länge vill du vara borta? 2 veckor +/- 3dgr
  7. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  8. I vilken kabinklass? Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person): Eurobonus
  11. Vad är det viktigaste för dig? Ej så lång väntan på anslutningar
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

Magnus.j93

Medlem
Morgon!

Har verkligen försökt att leta bland alla trådar och dylikt men dessvärre lite klurigt att hitta. Så kommer ställa en fråga som redan ställts 100 gånger. Så ber om ursäkt i förhand!

Har bokat följande resa med en 2-4-1 voucher.

ARN - ZRH - JFK 26 Jul (business)
LX1255
LX014

EWR - LHR - ARN 7 Aug (business)
UA110
SK526

Jag om min sambo är väldigt sugna på att boka om resan till LH first. Men efter scoutat Seats.Aero så verkar det ju mer eller mindre omöjligt att hitta resor från FRA/MUC men mycket enklare att hitta tillbaka till Tyskland.

Min fråga är då följande.

1. Går det att boka om hemresan på en påbörjad biljett? Ponera att det skulle släppas 2 biljetter JFK - MUC 5 dagar innan hemresa. Kan man ringa till SAS och ändra hemresan fast utresan redan är avklarad?

2. Om detta inte skulle gå.. Skulle ni boka om hemresan mot LH business istället för UA? Vad har ni för erfarenheter av dessa två?
Ser ut att finnas god tillgänglighet att åka A380 LH istället för UA.

3. Vilket option man än väljer. Visst ringer man detta nummer för korrigering av resan? 08 797 40 40


Tack för er tid och expertis!
 

JPE

Medlem
Morgon!

Har verkligen försökt att leta bland alla trådar och dylikt men dessvärre lite klurigt att hitta. Så kommer ställa en fråga som redan ställts 100 gånger. Så ber om ursäkt i förhand!

Har bokat följande resa med en 2-4-1 voucher.

ARN - ZRH - JFK 26 Jul (business)
LX1255
LX014

EWR - LHR - ARN 7 Aug (business)
UA110
SK526

Jag om min sambo är väldigt sugna på att boka om resan till LH first. Men efter scoutat Seats.Aero så verkar det ju mer eller mindre omöjligt att hitta resor från FRA/MUC men mycket enklare att hitta tillbaka till Tyskland.

Min fråga är då följande.

1. Går det att boka om hemresan på en påbörjad biljett? Ponera att det skulle släppas 2 biljetter JFK - MUC 5 dagar innan hemresa. Kan man ringa till SAS och ändra hemresan fast utresan redan är avklarad?

2. Om detta inte skulle gå.. Skulle ni boka om hemresan mot LH business istället för UA? Vad har ni för erfarenheter av dessa två?
Ser ut att finnas god tillgänglighet att åka A380 LH istället för UA.

3. Vilket option man än väljer. Visst ringer man detta nummer för korrigering av resan? 08 797 40 40


Tack för er tid och expertis!
2. UA har mer privata säten och alla har direkt tillgång till gången. Nackdelen är att på 767orna får man inte sitta bredvid varandra, det är 1-1-1. Lufthansa har 2-2-2 på sina A380.
 

Magnus.j93

Medlem
2. UA har mer privata säten och alla har direkt tillgång till gången. Nackdelen är att på 767orna får man inte sitta bredvid varandra, det är 1-1-1. Lufthansa har 2-2-2 på sina A380.
Ah fair play. Har du provat båda?
Hur kändes mat och service på respektive?
 

JPE

Medlem
Morgon!

Har verkligen försökt att leta bland alla trådar och dylikt men dessvärre lite klurigt att hitta. Så kommer ställa en fråga som redan ställts 100 gånger. Så ber om ursäkt i förhand!

Har bokat följande resa med en 2-4-1 voucher.

ARN - ZRH - JFK 26 Jul (business)
LX1255
LX014

EWR - LHR - ARN 7 Aug (business)
UA110
SK526

Jag om min sambo är väldigt sugna på att boka om resan till LH first. Men efter scoutat Seats.Aero så verkar det ju mer eller mindre omöjligt att hitta resor från FRA/MUC men mycket enklare att hitta tillbaka till Tyskland.

Min fråga är då följande.

1. Går det att boka om hemresan på en påbörjad biljett? Ponera att det skulle släppas 2 biljetter JFK - MUC 5 dagar innan hemresa. Kan man ringa till SAS och ändra hemresan fast utresan redan är avklarad?

2. Om detta inte skulle gå.. Skulle ni boka om hemresan mot LH business istället för UA? Vad har ni för erfarenheter av dessa två?
Ser ut att finnas god tillgänglighet att åka A380 LH istället för UA.

3. Vilket option man än väljer. Visst ringer man detta nummer för korrigering av resan? 08 797 40 40


Tack för er tid och expertis!
Jag skulle fortsätta hålla utkik efter first-platser. Just nu finns det 1 plats MUC-BOS 26/7, det kanske släpps en till i och med att bara 2/8 platser är bokade. Det flyget landar i Boston 17:50 och sen finns det bonusplatser i eco med UA BOS-EWR kl 21:04 som är framme 22:30.
 

Juancarlos

Medlem
@Magnus.j93 som nämnts tidigare mjukvaran är bättre på LH och hårdvaran bättre på UA. Jag hade behållt UA och ätit mig mätt i Polaris loungen som ni har tillgång till innan ni kliver ombord. Det är ett kort hopp över pölen till London så brukar vilja maximera sömnen.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen