Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Fredde18

Medlem
Behöver hjälp att tänka. :rolleyes:

Om man bokar award till USA och hittar SAS Plus dit och en Star Alliance Business hem, vad blir poängpriset, i grunden?
Ramlar det över till 130k jämt eller blir det 40k för plus och 78k (60% av 130k) dvs 118k totalt.
Eller missar jag något?
SAS hemsida verkar inte låta mig boka den varianten, så misstänker det blir ringa in i så fall.
 

Jannes

Medlem
Om du absolut vill ha dem på samma bokning, så blir det en Star Alliance bokning, och du betalar Business poängpris.
Det verkar som att du inte tänkt använda en 2-4-1 så skulle det kunna vara en idé att boka dem separat, vilket du bör kunna göra online. Då blir priset 118k som du säger. I sådant fall hade du kunnat använda möjlig FlyPremium också för att sänka poängkostnaden för SAS-sträckan.
 

Fredde18

Medlem
Jag har 2-4-1, och även fly premium som täcker SAS plus så alternativ finns. Dock en liten trygghet i att ha allt på en bokning samt att vi är två som åker.
 

Jannes

Medlem
Med FlyPremium och 2-4-1 på separata bokningar bli priset 30k + 39k = 69k.
Med 2-4-1 på en Star Alliance bokning blir det 65k. Men då har du fördelen att du kan mot en ändringsavgift byta ut SAS Plus benet mot Business ifall det kommer upp senare (så länge 2-4-1 vouchern är giltig).
 

Fredde18

Medlem
Med FlyPremium och 2-4-1 på separata bokningar bli priset 30k + 39k = 69k.
Med 2-4-1 på en Star Alliance bokning blir det 65k. Men då har du fördelen att du kan mot en ändringsavgift byta ut SAS Plus benet mot Business ifall det kommer upp senare (så länge 2-4-1 vouchern är giltig).
Då har vi samma matte!
Lutar åt alternativ två, och 2-4-1.
 
  • Gilla
Reactions: JPE

Mr Basic

Medlem
Om du absolut vill ha dem på samma bokning, så blir det en Star Alliance bokning, och du betalar Business poängpris.
Detta går alltså? Jag levde i tron att endast eco, business och First var bokningsbart som *A-award. Jag utgår från att man måste ringa eller visas SAS Plus när det finns tillgängligt?
 

Jannes

Medlem
Detta går alltså? Jag levde i tron att endast eco, business och First var bokningsbart som *A-award. Jag utgår från att man måste ringa eller visas SAS Plus när det finns tillgängligt?
Ah, du kanske har en poäng här. Går Plus alls att boka som *A-award? Blev nu själv osäker.
 
Toppen