Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

daniel_se

Medlem
Hur kan SAS omboka så mycket? Jag har en CPH-EWR och en ARN-ORD, båda från början direkt med Business bonusresa. EWR flyget har ombokats så många gånger fram och tillbaka att jag tappat räkningen, det är fortfarande direkt men på andra tider och dagar. ORD flighten som inte är förrän i mars 2023 är numera andra dagar och även med lååångt stopp i Köpenhamn, vilket jag inte är sugen på.

Min fråga är. Är det ens lönt att boka längre fram i tiden om SAS ändå ombokar allt hela tiden? Kan jag göra något åt saken förutom byta bolag?
 

ARN01

Medlem
Hur kan SAS omboka så mycket? Jag har en CPH-EWR och en ARN-ORD, båda från början direkt med Business bonusresa. EWR flyget har ombokats så många gånger fram och tillbaka att jag tappat räkningen, det är fortfarande direkt men på andra tider och dagar. ORD flighten som inte är förrän i mars 2023 är numera andra dagar och även med lååångt stopp i Köpenhamn, vilket jag inte är sugen på.

Min fråga är. Är det ens lönt att boka längre fram i tiden om SAS ändå ombokar allt hela tiden? Kan jag göra något åt saken förutom byta bolag?
Kan ju kolla om Chicagoflighten har någon mer passande Köpenhamnflight men de annonserade ju igår att lägger ner från Stockholm under vintern så annat alternativ blir svårt. Att det skickas ut ”ombokningar” så långt i förväg är nästan mer regel än undantag tycker jag så det får man nog leva med. Spelar ju ingen roll om det handlar om ett par minuter, mail går ut ändå. Tycker faktiskt inte SAS är värst under normala förhållanden. Dock hjälper nog inte chapter 11, krig och allmänt svajigt läge till att lägga ett fast schema ett år i förväg.
 

TP12

Medlem
Har hittat en ToR med TK - ren TK flygning med 2 ben ut och 2 ben hem i business. Allt dyker upp i en och samma sökning. Men när jag går vidare till betalningssteget så kommer följande felmeddelande upp "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.".

Jag kommer ihåg att jag hade samma problem när jag skulle göra en TK-bokning i höstas men kommer inte ihåg hur jag löste det. Tänker att det inte borde beor på married segment (då allt kommer upp i en och samma sökning på SAS hemsida) men TK tenderar att vara stökiga...

Några tips? Bara att ringa in och testa den vägen?
 

fcx

Medlem
Har hittat en ToR med TK - ren TK flygning med 2 ben ut och 2 ben hem i business. Allt dyker upp i en och samma sökning. Men när jag går vidare till betalningssteget så kommer följande felmeddelande upp "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris.".

Jag kommer ihåg att jag hade samma problem när jag skulle göra en TK-bokning i höstas men kommer inte ihåg hur jag löste det. Tänker att det inte borde beor på married segment (då allt kommer upp i en och samma sökning på SAS hemsida) men TK tenderar att vara stökiga...

Några tips? Bara att ringa in och testa den vägen?
Förr i tiden så gick det inte att betala vissa awards om man hade valt sittplatser i bokningen. Kanske detta problem igen?
 

TP12

Medlem
Förr i tiden så gick det inte att betala vissa awards om man hade valt sittplatser i bokningen. Kanske detta problem igen?
Hmm, har inte fått möjlighet att välja platser innan betalningssteget... Har nu testat på två telefoner, på dator i Chrome och på dator i Edge. Suck, får väl ringa in då.
 

Molde

Medlem
Hej. Ska boka min första bonusresa. Har tittat på Awardhacks och Sas egna bokningstjänst, även Star Alliance men lyckas inte hitta några resor alls. Vad gör jag för fel?

T.ex om jag vill boka en resa till Cebu eller Osaka. När som helst, datum spelar ingen roll. Hur gör jag för att hitta en sådan resa? Det verkar inte finnas en enda någonstans eller gör jag fel?

23.05 LH ARN-MUC 0600-0810
23.05 LH MUC-ICN 1555-0955
23.05 OZ ICN-KIX 1740-1920

28.05 NH KIX-HND 0645-0755
28.05 LH HND-FRA 1145-1905
28.05 SK FRA-CPH 2030-2150
28.05 SK CPH-ARN 2300-0010

Tex, KIX-HND i eco, resten i biz. Bruk awardhacks og https://www.flightconnections.com/route-map-star-alliance så finner du kjapt noen mulige turer.
 

Borje L

Medlem
Hej

När jag söker star alliance awardresa på sas sida så kommer flighterna upp separat men inte tillsammans.
Tex
CPH-FRA och FRA-SFO kommer upp separat både i economy och business men inte om man söker CPH-SFO, då kommer andra alternativ endast i exonomy. Brukar det vara så ibland? Ringa in antar jag?
 
Hej

När jag söker star alliance awardresa på sas sida så kommer flighterna upp separat men inte tillsammans.
Tex
CPH-FRA och FRA-SFO kommer upp separat både i economy och business men inte om man söker CPH-SFO, då kommer andra alternativ endast i exonomy. Brukar det vara så ibland? Ringa in antar jag?
Yes ringa in!
 
Toppen