Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack men har läst dom, lagt ca 20 timmar på att försöka lära mig detta nu men verkar inte bli klokare. Bara argare och argare.

Misstänker att jag kommer behöva använda Chatflights för att lyckas hitta några bra biljetter.
 
Tack men har läst dom, lagt ca 20 timmar på att försöka lära mig detta nu men verkar inte bli klokare. Bara argare och argare.

Misstänker att jag kommer behöva använda Chatflights för att lyckas hitta några bra biljetter.
1. Lär dig vilka flygplatser som är "stora hubbar" (e.g. LON, AMS, PAR, HKG, KUL, etc) och vilka som är Star Alliance-hubbar (e.g. FRA, ZRH, IST, BKK, TYO, etc).
2. Läs ungefär från här eller kanske några inlägg tidigare: https://www.businessclass.com/forum/threads/frågor-om-att-boka-eurobonus-award-resa.90544/post-1000378
3. Med United's sökmotor ("Advanced Search"-alternativet) kan du söka en månad i taget, men det är så klart inte säkert att Eurobonus-medlemmar kan boka det som United MileagePlus-medlemmar kan boka (speciellt inte United-flyg), så du måste därefter verifiera att det du hittar hos United faktiskt går att boka med Eurobonus också.
 
Last edited:

FilipJ

Medlem
Det går utmärkt OM man får rätt agent. Bokade om GOT-VIE-MUC-MIA till GOT-MUC- MIA efter tips från BC. Vi slipper att gå upp kl 4 på morgonen I Wien för att åka till MUC. Dessutom kom det nyss en ändring av flygplan med Lufthansa från A350 till A330 till MIA, med åtminstone en chans att boka om till First. Under har hänt förr, och faktiskt har reskompisen och jag redan åkt First till Miami på poäng en gång, trots att det skall vara näst intill omöjligt.
Sent svart som någon kanske redan adresserat - men LH A330 har inte First.
 

palmen

Moderator
Tack men har läst dom, lagt ca 20 timmar på att försöka lära mig detta nu men verkar inte bli klokare. Bara argare och argare.

Misstänker att jag kommer behöva använda Chatflights för att lyckas hitta några bra biljetter.
Starta en tråd om att leta flygbiljetter, finns en mall att fylla i. Anger du exakt hur du vill åka och när brukar folk kunna hjälpa till.

Då vi inte vet exakt hur du sökt är det svårt att hjälpa, men om du söker Arlanda - Cebu på sas hemsida lär du få 0 träffar i Business oavsett när då det är en destination få flyger till där du får ihop Business hela vägen.
 
Jag har en "ren" SAS-bonusresa bokad i mitten av juni från CPH till New York. Säg att man hittar någon roligare / bättre sträckning med star alliance (eller till och med någon First om man har sjuk tur). Är det fortfarande 750 kr i ombokning per person i och med att det blir en Star Alliance flygning?
Antar att det blir det men det ska väl inte vara några problem att ändra flygningen ut på detta sättet?
 

JPE

Medlem
Jag har en "ren" SAS-bonusresa bokad i mitten av juni från CPH till New York. Säg att man hittar någon roligare / bättre sträckning med star alliance (eller till och med någon First om man har sjuk tur). Är det fortfarande 750 kr i ombokning per person i och med att det blir en Star Alliance flygning?
Antar att det blir det men det ska väl inte vara några problem att ändra flygningen ut på detta sättet?
Ingen som riktigt vet vad som gäller. Du får gärna rapportera om du tar reda på det. :) Frågan är om man får betala 750 kr i ombokning + 450 kr i Star Alliance-avgift eller bara Star Alliance-avgiften.
 
Ja då får du ta den bästa av dom som finns och sätta ev bevakning på fönsterplatser.
Ibland byter ju flygbolag plan och då kan saker bli lediga eller så avboka folk sina biljetter.
Jag har under 2022 och under 2023, 2024 flera bokningar med Eva och har aldrig inte kunnat boka fönster om det har varit ledigt.
Så du har bara varit för sen på bollen att välja dom platserna, rad 1 brukar vara låst på dom flesta bolag tills online inchekning pga baby korgen m.m.
så den platsen kan ev släppas som du får hänga på låset på.

Var en fönsterplats som blev ledig nu precis, så knep 6K :D

Får se om någon tar nån av mittenplatserna 9D eller 9G nu
 
Toppen