Jag bokade en enkel PMI-ARN med SAS direktflyg innan ändringarna av av- och ombokning slog igenom den 2/2 2023. I helgen dök det upp platser på direktflyget med SAS ARN-PMI så jag ringde för att lägga på detta. Platserna är reserverade och ärendet skickat till Eurobonusavdelningen för biljettering, så så långt allt gott.
Däremot hävdade kundtjänst att det skulle bli en ombokningsavgift på 150 kr / person. Jag menade att det inte borde vara någon ombokningsavgift då det är en ren SAS-award och det tidigare inte fanns varken av- eller ombokningsavgifter på dessa. Kundtjänst stod på sig och menade att det alltid varit 150 kr i ombokningsavgifter även på rena SAS-awards. Jag orkade inte tjafsa och ville säkra upp platserna så sade OK på det och tänkte att jag får ringa på måndag och förhoppningsvis prata direkt med Eurobonusavdelningen. Är jag eller kundtjänst ute och cyklar?