Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

TP12

Medlem
Om jag hittar en flygning likt denna (LH)
GOT-FRA
FRA-SPU
på flygresor.se och diverse bokningssiter, bör jag då kunna ringa in och boka den som *A bonusresa för 24000p även om den inte listas när man söker *A bonusresor på SAS.se?
Du menar att du hittat revenueplatser? Då är svaret nej, måste vara bonusplatser annars hade man kunnat boka vilken plats som helst på planet.
 

J1981

Medlem
Om jag hittar en flygning likt denna (LH)
GOT-FRA
FRA-SPU
på flygresor.se och diverse bokningssiter, bör jag då kunna ringa in och boka den som *A bonusresa för 24000p även om den inte listas när man söker *A bonusresor på SAS.se?

Smidigast är att kolla benen med sas egna star bonus bokning. Börja med hela resan, finns den ej kolla ben för ben o se vad som finns.
Finns benen så ring in och kolla ifall agenten kan boka. Brukar vara smidigt att ha flighterna redo.
Ibland kan agenten inte sätta ihop resan pga married segments, men ibland är det okunskap eller ovilja hos agenten.
Går det inte, tacka för dig, lägg på och ring om och prova igen. Kan vara värt att prova ringa flera gånger då det helt plötsligt är en agent som kan boka det man är ute efter. Är ett lottteri.
 

intuition

Medlem
Har nyligen bokat en Star Alliance award i business (med 2-4-1 voucher) där ett ben bara fanns i SAS go . Typ dagen efter dök awardplatser upp även i plus. Är det rätt uppfattat att jag kan ringa till "2-4-1-bokningen" och bara be dem ändra det benet och de gör det utan kostnad och utan att ändra något annat på biljetten?

Passar på att fråga om avgifter, eftersom jag inte får ihop det med vad som sagts tidigare i tråden. Är "Star Alliance award avgift" 375 kr/passagerare och den stryks för Diamond? Är telefonbokningsavgiften 450 kr / passagerare och den kan eventuellt strykas om bokningen inte går att göra online?
På e-ticket står det "Service Fee" 150kr per passagerare, som Diamond på en T&R som inte gick att boka online. Att det inte gick att boka online är inget jag tänker bråka om - men undrar om det finns en risk att om jag ber dem ändra bokningen så kommer någon att räkna om avgifterna och vilja ha mer betalt?
 

ekf

Medlem
Har nyligen bokat en Star Alliance award i business (med 2-4-1 voucher) där ett ben bara fanns i SAS go . Typ dagen efter dök awardplatser upp även i plus. Är det rätt uppfattat att jag kan ringa till "2-4-1-bokningen" och bara be dem ändra det benet och de gör det utan kostnad och utan att ändra något annat på biljetten?

Passar på att fråga om avgifter, eftersom jag inte får ihop det med vad som sagts tidigare i tråden. Är "Star Alliance award avgift" 375 kr/passagerare och den stryks för Diamond? Är telefonbokningsavgiften 450 kr / passagerare och den kan eventuellt strykas om bokningen inte går att göra online?
På e-ticket står det "Service Fee" 150kr per passagerare, som Diamond på en T&R som inte gick att boka online. Att det inte gick att boka online är inget jag tänker bråka om - men undrar om det finns en risk att om jag ber dem ändra bokningen så kommer någon att räkna om avgifterna och vilja ha mer betalt?
Du kan boka av gratis inom 24h från bokningstillfället, huruvida det går att boka om gratis vet jag inte.

Du har fått avgifterna bakvänt. 450 kr är *A-avgift och 375 kr är telefonbokningsavgift. Telefonbokningsavgiften har i alla fall tidigare gått att få struken om det inte gått att boka online. Vad som gäller för EBD vet jag inte.
Ändringsavgiften är 150 kr.
 
Har nyligen bokat en Star Alliance award i business (med 2-4-1 voucher) där ett ben bara fanns i SAS go . Typ dagen efter dök awardplatser upp även i plus. Är det rätt uppfattat att jag kan ringa till "2-4-1-bokningen" och bara be dem ändra det benet och de gör det utan kostnad och utan att ändra något annat på biljetten?

Passar på att fråga om avgifter, eftersom jag inte får ihop det med vad som sagts tidigare i tråden. Är "Star Alliance award avgift" 375 kr/passagerare och den stryks för Diamond? Är telefonbokningsavgiften 450 kr / passagerare och den kan eventuellt strykas om bokningen inte går att göra online?
På e-ticket står det "Service Fee" 150kr per passagerare, som Diamond på en T&R som inte gick att boka online. Att det inte gick att boka online är inget jag tänker bråka om - men undrar om det finns en risk att om jag ber dem ändra bokningen så kommer någon att räkna om avgifterna och vilja ha mer betalt?

Nej, ändringen kostar 150kr/pax även inom 24h. Du kan som sagt boka av gratis inom 24h men risk för att biljetterna försvinner.
 

intuition

Medlem
Förstår jag då rätt:
Det kommer att kosta ändringsavgift 150kr/biljett för att få plus på ett av benen + att man då kommer att räkna om avgifterna och troligen lägga till 225 kr/ biljett (375 - 150)?
 

Mr Basic

Medlem
Förstår jag då rätt:
Det kommer att kosta ändringsavgift 150kr/biljett för att få plus på ett av benen + att man då kommer att räkna om avgifterna och troligen lägga till 225 kr/ biljett (375 - 150)?
Nej, endast 150kr pp kommer det kosta (att boka om från Go till Plus). Aldrig behövt betala tfn-avgiften vid ombokning/ändring (sannolikt pga att *A-awards ej går att ändra online).
 

intuition

Medlem
Nej, endast 150kr pp kommer det kosta (att boka om från Go till Plus). Aldrig behövt betala tfn-avgiften vid ombokning/ändring (sannolikt pga att *A-awards ej går att ändra online).
Ok, bra! Så att jag vid bokningen fick betala 150kr som inte motsvarar någon existerande bokningsavgift kommer inte att märkas? Ingen revalidering etc?
 
Toppen