Har nyligen bokat en Star Alliance award i business (med 2-4-1 voucher) där ett ben bara fanns i SAS go . Typ dagen efter dök awardplatser upp även i plus. Är det rätt uppfattat att jag kan ringa till "2-4-1-bokningen" och bara be dem ändra det benet och de gör det utan kostnad och utan att ändra något annat på biljetten?
Passar på att fråga om avgifter, eftersom jag inte får ihop det med vad som sagts tidigare i tråden. Är "Star Alliance award avgift" 375 kr/passagerare och den stryks för Diamond? Är telefonbokningsavgiften 450 kr / passagerare och den kan eventuellt strykas om bokningen inte går att göra online?
På e-ticket står det "Service Fee" 150kr per passagerare, som Diamond på en T&R som inte gick att boka online. Att det inte gick att boka online är inget jag tänker bråka om - men undrar om det finns en risk att om jag ber dem ändra bokningen så kommer någon att räkna om avgifterna och vilja ha mer betalt?