Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

J1981

Medlem
Får man igenom en bonusresa med rutten Europa -> Singapore -> Tokyo t/r och blir kostnaden 210.000 i C för att man passerar en dyrare zon än vad slutdestinationen (165.000) ligger i?

Alternativet är annars att ta Singapore - Tokyo t/r på en separat bokning

Edit:
Såg nu att någon hade bokat KIX-SIN-Europa för 99.000 vilket är 60% av 165.000 så verkar gå

Japan - Singapore - Europa är ligger på 165k (99 enkel). Bokat via sas star alliance bokning
 

palmen

Moderator
Hej. Allt är på en och samma. Vi har en natt bokad i Taiwan som vi nu missar. Hur kan det se ut med ersättning för den? En trevlig dam slm jobbade i loungen som bad oss vänta. Men känns konstigt att bara sitta och vänta. Full smockat på transfer center :)
Flygbolagen har ingen skyldighet att ersätta missade hotellnätter. Där får du vända dig till ditt försäkringsbolag
 

squeezen

Medlem
fick nu ett mejl om att de bokat om oss till Turkish. Ska man orka be om SIN istället?
Med tanke på den extra tid som gått på att vänta hade jag tagit snabbast rutten. Turkish är enligt mig absolut bra. Hade inte väntat fler timmar bara för annat bolag.minns inte din oroginalrutt men turkish flyger från istanbul direkt till DPS (Bali var dit du skulle va?)? Absolut smidigaste och i mitt tycke bästa valet nu.
 

Chappy

Medlem
Med tanke på den extra tid som gått på att vänta hade jag tagit snabbast rutten. Turkish är enligt mig absolut bra. Hade inte väntat fler timmar bara för annat bolag.minns inte din oroginalrutt men turkish flyger från istanbul direkt till DPS (Bali var dit du skulle va?)? Absolut smidigaste och i mitt tycke bästa valet nu.
Sin hade gjort att vi kommit fram snabbare. Men allt var fullbokat enligt agenten. Så nu blir det Turkish, lounge häng i Istanbul i 7h. Som inte verkar vara allt för tråkig lounge. Kommer fram 4h senare till Bali än planerat så i det stora ingen större fara. Hade sett fram emot EVA men vi har dom på igen på vägen hem :). Tack för all hjälp!
 

Chappy

Medlem
Jag tycker Turkish och Singapore Airlines är lika bra. Om du har tur så har du blivit ombokad till en biljett som ger poäng?
Vi blev bokade i klass C. Om det nu säger något? Nu ska vi bara försöka lösa så jag och sambon får sitta bredvid varandra på långa flyget från Istanbul. Men borde gå att be någon snäll singelresenär att byta plats.
 

Kimmen00

Medlem
Sin hade gjort att vi kommit fram snabbare. Men allt var fullbokat enligt agenten. Så nu blir det Turkish, lounge häng i Istanbul i 7h. Som inte verkar vara allt för tråkig lounge. Kommer fram 4h senare till Bali än planerat så i det stora ingen större fara. Hade sett fram emot EVA men vi har dom på igen på vägen hem :). Tack för all hjälp!

Nyttja deras Private Suites, ganska najs vid lång overlay
 

squeezen

Medlem
Vi blev bokade i klass C. Om det nu säger något? Nu ska vi bara försöka lösa så jag och sambon får sitta bredvid varandra på långa flyget från Istanbul. Men borde gå att be någon snäll singelresenär att byta plats.

Då blir det nog många härliga poäng, ca 10 000 per person mellan IST-DPS.
C klass på Turkish ger 150%
Kan stå C men att det syftar till Kabinklass C snarare än bokningsklass men håller tummarna för er att det blir C men det är väl en rätt hög betald bokningsklass inom business så se det som bonus.

Njut av resan trots allt strul.
 
Om jag hittar en flygning likt denna (LH)
GOT-FRA
FRA-SPU
på flygresor.se och diverse bokningssiter, bör jag då kunna ringa in och boka den som *A bonusresa för 24000p även om den inte listas när man söker *A bonusresor på SAS.se?
 
Toppen