Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Gus

Medlem
Vill bara spy lite galla.
Vad har hänt med telefonsupporten? Man ringer dem nu, och det kan ju mindre om eurobonusbiljetter än vad en tolvåring kan på lekplatsen.
Fick till svar, att jag är medlem i SAS och man inte kan boka biljetter med andra flygbolag (läs. thai airways) hah..
Fråga om X finns tillgänglig. Han bokade en resa till Galapagos åt mig på under 5 minuter igår. Makalöst kompetent.
 
Ja, min ursprungsbokning gick ARN-ADD-GRU den 23/12 men problematiskt att hinna till ET-avgången kl 21 från Arlanda när man slutar jobbet i södra Sverige kl 16... Fanns inga andra datum.
Exakt, jag hade ett annat problem med just Stockholm (det gick inte att lägga ihop ARN-ADD och ADD-EZE trots att båda segmenten dök upp när man gjorde 2 separata sökningar), så då sökte jag PAR/ROM/BRU/LHR/MAN/VIE/FRA/MXP-EZE istället. Kanske finns det tillgänglighet och kanske hinner du med någon av de anslutningarna istället.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Hej,

Är det tillåtet att boka utresa och hemresa från/till olika länder inom Europa (som en omvänd open jaw)? Ska flyga utanför Europa men hittar ingen biljett där ut och hemresa är från samma flygplats/land.
 

Migato

Medlem
Har en awardresa bokad från Barcelona till Costa Rica bokad över julledigheten men kan inte hitta något från Arlanda till Barcelona hur mycket jag än söker. Jag trodde att de långa rutterna skulle vara svåra att hitta men det är första och sista benet T&R ARN-BCN som blivit ett problem för mig. För 2 personer kostar T&R 8000 SEK vilket känns väldigt dyrt.

Jag vet att man bara kan spekulera men vad är er erfarenhet, brukar tillgänglighet på intraeuropa-rutter dyka upp? Eller har ni förslag på andra hubbar i Europa att söka ifrån? Har sökt från LHR, LIS, MAD, BCN till BOG och sedan SJO, men hittar inget från ARN till dessa hubbar i Europa.
 

palmen

Moderator
Har en awardresa bokad från Barcelona till Costa Rica bokad över julledigheten men kan inte hitta något från Arlanda till Barcelona hur mycket jag än söker. Jag trodde att de långa rutterna skulle vara svåra att hitta men det är första och sista benet T&R ARN-BCN som blivit ett problem för mig. För 2 personer kostar T&R 8000 SEK vilket känns väldigt dyrt.

Jag vet att man bara kan spekulera men vad är er erfarenhet, brukar tillgänglighet på intraeuropa-rutter dyka upp? Eller har ni förslag på andra hubbar i Europa att söka ifrån? Har sökt från LHR, LIS, MAD, BCN till BOG och sedan SJO, men hittar inget från ARN till dessa hubbar i Europa.
Nyckelordet i ditt inlägg är julledighet. Generellt extremt svårt att hitta connections i hela Europa då med tanke på att flygbolagen täljer guld med smörkniv dessa veckor och awards som en gång fanns bokades för typ 10 månader sedan.
 
Toppen