Frågor om att boka Eurobonus award resa

Budgetresenär skrev:Kollade du Ethiopian till Sao Paulo/Buenos Aires? Kanske inte hela vägen från Skandinavien men kanske från typ PAR/ROM/BRU/LHR/MAN/VIE/FRA/MXP...Klicka för att utvidga...
Ja, min ursprungsbokning gick ARN-ADD-GRU den 23/12 men problematiskt att hinna till ET-avgången kl 21 från Arlanda när man slutar jobbet i södra Sverige kl 16... Fanns inga andra datum.

TheTravelGuy skrev:Vill bara spy lite galla.Vad har hänt med telefonsupporten? Man ringer dem nu, och det kan ju mindre om eurobonusbiljetter än vad en tolvåring kan på lekplatsen.Fick till svar, att jag är medlem i SAS och man inte kan boka biljetter med andra flygbolag (läs. thai airways) hah..Klicka för att utvidga...
Fråga om X finns tillgänglig. Han bokade en resa till Galapagos åt mig på under 5 minuter igår. Makalöst kompetent.

Cristoffer Cedergren skrev:Ja, min ursprungsbokning gick ARN-ADD-GRU den 23/12 men problematiskt att hinna till ET-avgången kl 21 från Arlanda när man slutar jobbet i södra Sverige kl 16... Fanns inga andra datum.Klicka för att utvidga...
Exakt, jag hade ett annat problem med just Stockholm (det gick inte att lägga ihop ARN-ADD och ADD-EZE trots att båda segmenten dök upp när man gjorde 2 separata sökningar), så då sökte jag PAR/ROM/BRU/LHR/MAN/VIE/FRA/MXP-EZE istället. Kanske finns det tillgänglighet och kanske hinner du med någon av de anslutningarna istället.

Hej,

Är det tillåtet att boka utresa och hemresa från/till olika länder inom Europa (som en omvänd open jaw)? Ska flyga utanför Europa men hittar ingen biljett där ut och hemresa är från samma flygplats/land.

Stefan Berglund skrev:Hej,Är det tillåtet att boka utresa och hemresa från/till olika länder inom Europa (som en omvänd open jaw)? Ska flyga utanför Europa men hittar ingen biljett där ut och hemresa är från samma flygplats/land.Klicka för att utvidga...
Ja, men du får inte ha dubbel open jaw.

A-B + B-C är ok.

A-B + C-A är ok.

A-B + C-D går inte.

Har en awardresa bokad från Barcelona till Costa Rica bokad över julledigheten men kan inte hitta något från Arlanda till Barcelona hur mycket jag än söker. Jag trodde att de långa rutterna skulle vara svåra att hitta men det är första och sista benet T&R ARN-BCN som blivit ett problem för mig. För 2 personer kostar T&R 8000 SEK vilket känns väldigt dyrt.

Jag vet att man bara kan spekulera men vad är er erfarenhet, brukar tillgänglighet på intraeuropa-rutter dyka upp? Eller har ni förslag på andra hubbar i Europa att söka ifrån? Har sökt från LHR, LIS, MAD, BCN till BOG och sedan SJO, men hittar inget från ARN till dessa hubbar i Europa.

Migato skrev:Har en awardresa bokad från Barcelona till Costa Rica bokad över julledigheten men kan inte hitta något från Arlanda till Barcelona hur mycket jag än söker. Jag trodde att de långa rutterna skulle vara svåra att hitta men det är första och sista benet T&R ARN-BCN som blivit ett problem för mig. För 2 personer kostar T&R 8000 SEK vilket känns väldigt dyrt.Jag vet att man bara kan spekulera men vad är er erfarenhet, brukar tillgänglighet på intraeuropa-rutter dyka upp? Eller har ni förslag på andra hubbar i Europa att söka ifrån? Har sökt från LHR, LIS, MAD, BCN till BOG och sedan SJO, men hittar inget från ARN till dessa hubbar i Europa.Klicka för att utvidga...
Nyckelordet i ditt inlägg är julledighet. Generellt extremt svårt att hitta connections i hela Europa då med tanke på att flygbolagen täljer guld med smörkniv dessa veckor och awards som en gång fanns bokades för typ 10 månader sedan.

Matore skrev:Har SAS börjat släppa long haul hösten 23? Hittar ingetKlicka för att utvidga...

cover-new.webp

Ultimate Guide to Award Release Dates

One of the best ways of booking your perfect award trip is to plan far in advance. While most airlines continuously release new award seats throughout the ye...

favicon-32x32.png

blog.awardfares.com

JacobGBG skrev:Ultimate Guide to Award Release DatesOne of the best ways of booking your perfect award trip is to plan far in advance. While most airlines continuously release new award seats throughout the ye...blog.awardfares.comKlicka för att utvidga...
Nu tror jag att Matore, likt jag själv tidigare i tråden, syftade på när SAS släpper biljetter på long haul över huvud taget för nästa höst. Alltså inte bara bonusbiljetter. Jag kollar dagligen om det dykt upp något till USA i oktober nästa år, men det finns inga biljetter alls.

Säkert OT, men slänger en fråga här. Bonusresa, Lufthansa. GOT-FRA-IST. Är 1h15m tillräcklig mellanlandning i Frankfurt? Är det någon idé att välja biz?

Kii skrev:Säkert OT, men slänger en fråga här. Bonusresa, Lufthansa. GOT-FRA-IST. Är 1h15m tillräcklig mellanlandning i Frankfurt? Är det någon idé att välja biz?Klicka för att utvidga...
Tiden skall räcka, MCT är 45 min. Lufthansa även FRA-IST? Om inte, utan Turkish den sträckan så är det ofta A330 med riktiga businessäten. För LH business är det inte värt mödan under förutsättning att du har loungetillgång ändå. Annars ja. Men det är godtyckligt utan att veta mer...

Tack för svar. Tänkte bara så man hinner med bytet. Hela vägen med LH, men sen ska jag med ytterligare ett flyg med Turkish till Dubai är det tänkt.

Matore skrev:Har SAS börjat släppa long haul hösten 23? Hittar ingetKlicka för att utvidga...
Med tanke på att sas inte laddat flighter för longhaul efter september 2023 ännu så är det omöjligt att det släppts awards.

Så fort flighterna är laddade i GDSerna lär det komma awards också strax efter.

Kii skrev:Tack för svar. Tänkte bara så man hinner med bytet. Hela vägen med LH, men sen ska jag med ytterligare ett flyg med Turkish till Dubai är det tänkt.Klicka för att utvidga...
Om det går att boka är det inom MCT, dvs man hinner under normala omständigheter.

palmen skrev:Med tanke på att sas inte laddat flighter för longhaul efter september 2023 ännu så är det omöjligt att det släppts awards.Så fort flighterna är laddade i GDSerna lär det komma awards också strax efter.Klicka för att utvidga...
Har du sett någon information om vad det är som dröjer, och/eller när de kan tänkas lägga ut flighterna?

rottemark skrev:Har du sett någon information om vad det är som dröjer, och/eller när de kan tänkas lägga ut flighterna?Klicka för att utvidga...
Man kan ju gissa lite. En pandemi som fortfarande i högsta grad påverkar resor till Asien, samt att det pågår ett krig i Ryssland/Ukraina, extrem inflation, skenande priser på energi.

Lägg där till i ekvationen att det är väldigt dyrt för sas om de tvingas ställa in flighter att boka om till andra bolag.

Krydda lite extra med att SAS genomgår chapter 11 och i dagsläget inte vet hur många plan de kan/får behålla.

Allt detta kan påverka att sas inte tar några förhastade beslut.

Back