Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

rottemark

Medlem
Nu tror jag att Matore, likt jag själv tidigare i tråden, syftade på när SAS släpper biljetter på long haul över huvud taget för nästa höst. Alltså inte bara bonusbiljetter. Jag kollar dagligen om det dykt upp något till USA i oktober nästa år, men det finns inga biljetter alls.
 

Kii

Medlem
Säkert OT, men slänger en fråga här. Bonusresa, Lufthansa. GOT-FRA-IST. Är 1h15m tillräcklig mellanlandning i Frankfurt? Är det någon idé att välja biz?
 

FilipJ

Medlem
Säkert OT, men slänger en fråga här. Bonusresa, Lufthansa. GOT-FRA-IST. Är 1h15m tillräcklig mellanlandning i Frankfurt? Är det någon idé att välja biz?
Tiden skall räcka, MCT är 45 min. Lufthansa även FRA-IST? Om inte, utan Turkish den sträckan så är det ofta A330 med riktiga businessäten. För LH business är det inte värt mödan under förutsättning att du har loungetillgång ändå. Annars ja. Men det är godtyckligt utan att veta mer...
 

Kii

Medlem
Tack för svar. Tänkte bara så man hinner med bytet. Hela vägen med LH, men sen ska jag med ytterligare ett flyg med Turkish till Dubai är det tänkt.
 

rottemark

Medlem
Med tanke på att sas inte laddat flighter för longhaul efter september 2023 ännu så är det omöjligt att det släppts awards.
Så fort flighterna är laddade i GDSerna lär det komma awards också strax efter.
Har du sett någon information om vad det är som dröjer, och/eller när de kan tänkas lägga ut flighterna?
 

palmen

Moderator
Har du sett någon information om vad det är som dröjer, och/eller när de kan tänkas lägga ut flighterna?
Man kan ju gissa lite. En pandemi som fortfarande i högsta grad påverkar resor till Asien, samt att det pågår ett krig i Ryssland/Ukraina, extrem inflation, skenande priser på energi.

Lägg där till i ekvationen att det är väldigt dyrt för sas om de tvingas ställa in flighter att boka om till andra bolag.

Krydda lite extra med att SAS genomgår chapter 11 och i dagsläget inte vet hur många plan de kan/får behålla.

Allt detta kan påverka att sas inte tar några förhastade beslut.
 
Toppen