Incheckat baggage kan ställa till det. I business är de oftast generösa med kabinväskorna, men det kan ju bli olyckligt om ni tvingas checka in någonting.Att hoppa av ett sista leg på betald biljett har ju vart diskuterat. Vi funderar att på vår resa Osaka-München-Wien hoppa sista leget till Wien. Något vi bör tänka på? Utresan sker också från Wien om det spelar in
Men de skickar väl inte baggaget om vi inte är på planet…?Incheckat baggage kan ställa till det. I business är de oftast generösa med kabinväskorna, men det kan ju bli olyckligt om ni tvingas checka in någonting.
De lastar det tills de märker efter boarding att ni är no-show. Då får de lasta av väskor tills de hittar era och kan plocka av dessa.Men de skickar väl inte baggaget om vi inte är på planet…?
Ja det är vår tanke med. Tänker bara ifall incheckningen inte går med på att endast checka in till München…De lastar det tills de märker efter boarding att ni är no-show. Då får de lasta av väskor tills de hittar era och kan plocka av dessa.
Inte för att jag rekommenderar någon att göra skip-legging, men för att inte era beslut ska påverka andra passagerare MUC-VIE bör ni checka ev bagage till MUC endast, inte hela vägen. Det hjälper gate-agenter normalt sett med.
då lär ni tänka om och resa med enbart carry-on eller strunta i det. Förutom det omoraliska i att drabba övriga resenärer på flighten med en försening finns det en risk att flygbolaget agerar med exvis. avslut av lojalitetsprogram.Ja det är vår tanke med. Tänker bara ifall incheckningen inte går med på att endast checka in till München…
Det är en star alliance avgift på 450kr och inte en serviceavgift som tas ut på alla star alliance bonusresor. Man får tillbaka den om man avbokar inom 24 timmar.Hej, fick lite panik, jag har gjord 3 bokningar online, och sen ringde in för att avboka alla 3.
Agentent sa till mig att jag kommer förlöra serviceavgften som jag har redan betalt.
När man ringer till SAS det står "boka online för att undvika service avgiften"
Är det nytt att man betalar serviceavgift 450 när man bokar online ?
ah tack okDet är en star alliance avgift på 450kr och inte en serviceavgift som tas ut på alla star alliance bonusresor. Man får tillbaka den om man avbokar inom 24 timmar.
då lär ni tänka om och resa med enbart carry-on eller strunta i det. Förutom det omoraliska i att drabba övriga resenärer på flighten med en försening finns det en risk att flygbolaget agerar med exvis. avslut av lojalitetsprogram.
De borde som sagt normalt lösa in-check till Munchen men exvis om tiden till nästa flight är för kort för att det ska vara rimligt att hinna via passkontroll plocka upp bagage och sedan in igenom security igen kan det ju uppstå frågor.