Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag försökte boka Hawaii (HNL) via Asien men fick blankt nej av Tallinn. Har för mig att detta varit ok tidigare, förutsatt att man också åker tillbaka via Asien? De menade att det endast är tillåtet att åka till Hawaii via USA. Har Tallinn rätt i detta fall?
vilken rutt försökte du med? De har ju börjat neka två byten i Asien, men EU-Japan-Hawaii borde ju fungera t ex

vilken rutt försökte du med? De har ju börjat neka två byten i Asien, men EU-Japan-Hawaii borde ju fungera t ex

Jag hann inte ens så långt, hann bara säga Asien och Hawaii så fick jag kommentaren att det inte är tillåtet alls. Hade en plan att åka från Europa och sedan SIN-ICN-HNL, men antar att den kanske inte är giltig längre. Att åka via USA känns ju tyvärr som ett trist alternativ. Men endast ett stopp i exempelvis Tokyo eller Seoul ska vara ok?

Jag hann inte ens så långt, hann bara säga Asien och Hawaii så fick jag kommentaren att det inte är tillåtet alls. Hade en plan att åka från Europa och sedan SIN-ICN-HNL, men antar att den kanske inte är giltig längre. Att åka via USA känns ju tyvärr som ett trist alternativ. Men endast ett stopp i exempelvis Tokyo eller Seoul ska vara ok?
Ska och ska, det är ju tyvärr SAS/Tallinn som bestämmer och inte jag :) men det är ju bara ca 20% längre via Seoul än via LosAngeles

Distances
From To Initial
Heading
Magnetic
Heading
Distance
Total:
18,260 mi

Ska och ska, det är ju tyvärr SAS/Tallinn som bestämmer och inte jag :) men det är ju bara ca 20% längre via Seoul än via LosAngeles

Distances
From To Initial
Heading
Magnetic
Heading
Distance
Total:
18,260 mi

Ja, den känns ju inte orimlig om man ritar upp det på kartan. Via USA blir det ju sämre flygbolag att åka med också, men ett lyxproblem i sammanhanget :).

När min kompis och jag åkte till Hawaii via Los Angeles i februari, försökte jag tidigare att boka via ICN till Honolulu, men fickt blankt nej i Tallinn. Jag hänvisade till reasonable route, men svaret var att resa från Europa till Hawaii via Asien inte var tillåtet på awards med Eurobonus.

Pratade precis med Tallinn och tydligen har reglerna ändrats så endast ett stopp är tillåtet i Asien som transfer.

Sitter med en bokning som är följande i juni:

GOT-FRA Lufthansa business
FRA-ICN Asiana first
ICN-SIN Singapore Airlines business
SIN-CGK Singapore Airlines first

DPS-BKK Thai Business
BKK-ICN Thai business
ICN-FRA asiana first
FRA-GOT Lufthansa economy

Hade ju hoppats på att ändra utresan till Lufthansa first men det är omöjligt nu.

Hur hade ni andra gjort i detta läge?

Tyvärr verkar det som att jag inte får det (har dock inte frågat) eftersom hemresan fortfarande bryter mot de nya reglerna.

Vad de sa var att om du gör någon ändring så måste resan godkännas av de nya reglerna.

Ja det hade varit roligt att få first terminalen och Lufthansa på utresan eftersom jag åker Asiana hem.

Ett par följdfrågor då detta är min första First:

1. Är Asiana så pass bra att ni tycker resrutten är kanonbra ändå om jag nu måste hoppa Lufthansa?
2. Om det inte finns några award-hemresor när jag bokar om till LH first på utresan direkt till Singapore tror ni då dem godkänner att jag "bryter" mot reglerna på hemresan? Tittar jag nu t.ex. så finns det ingen rutt (åtminstone inte på united.com) som award hem oavsett klass.
3. Vad är egentligen chansen för LH first direkt till Singapore? (Jag förstår att det inte finns några garantier)

Ett par följdfrågor då detta är min första First:

1. Är Asiana så pass bra att ni tycker resrutten är kanonbra ändå om jag nu måste hoppa Lufthansa?
2. Om det inte finns några award-hemresor när jag bokar om till LH first på utresan direkt till Singapore tror ni då dem godkänner att jag "bryter" mot reglerna på hemresan? Tittar jag nu t.ex. så finns det ingen rutt (åtminstone inte på united.com) som award hem oavsett klass.
3. Vad är egentligen chansen för LH first direkt till Singapore? (Jag förstår att det inte finns några garantier)
1. Asiana är riktigt bra - är svårt att bli besviken. Dessutom kan du ju prova Lufthansa nästa gång - de flyger ju till fler destinationer från Europa än Asiana.
2. Nej, reglerna ändras inte bara för att det inte finns tillgänglighet. Det är ju ingen rättighet att få åka first som skulle få väga över deras regler.

1. Asiana är riktigt bra - är svårt att bli besviken. Dessutom kan du ju prova Lufthansa nästa gång - de flyger ju till fler destinationer från Europa än Asiana.
2. Nej, reglerna ändras inte bara för att det inte finns tillgänglighet. Det är ju ingen rättighet att få åka first som skulle få väga över deras regler.
Tack för svaret!

Nu tänkte jag mer om de låter mig behålla min hemresa eftersom inga andra alternativ finns. Eller är det mer troligt att de bara nekar ombokning på utresan?

Pratade precis med Tallinn och tydligen har reglerna ändrats så endast ett stopp är tillåtet i Asien som transfer.

Sitter med en bokning som är följande i juni:

GOT-FRA Lufthansa business
FRA-ICN Asiana first
ICN-SIN Singapore Airlines business
SIN-CGK Singapore Airlines first

DPS-BKK Thai Business
BKK-ICN Thai business
ICN-FRA asiana first
FRA-GOT Lufthansa economy

Hade ju hoppats på att ändra utresan till Lufthansa first men det är omöjligt nu.

Hur hade ni andra gjort i detta läge?

Har nästan exakt samma rutt som dig inbokad i maj. Planen har varit att byta ut Asiana First mot LH F på utresan. Jag kommer försöka både en och fem gånger innan jag ger upp :)

Toppen