Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Den stödjer tyvärr bara symmetriska t o r-resor i sökfunktionen, d v s t o r till och från samma två flygplatser, så du kan inte hitta ARN-EWR // EWR-CPH genom att använda sökfunktionen, då får du istället kika på listan över samtliga tillgängliga platser och se om du hittar någon korthelg eller liknande som har en plats i Business

SAS business award availability - Travelhacks
För att söka asymmetrisk så kryssa ur Return. I ”From” så bockar du för Scandinavia och resmålet. I ”To”, bocka bort all och välj även där resmålet plus Scandinavia. Nu får du alla resor till och från det resmålet. Sedan får man leta på tex SAS för att hitta matningflyg inom Skandinavien.

Ska med all sannolikhet på en asienresa i sommar och tänkte boka en SAS Business Award till PVG och hem från PEK. Men i och med att jag inte ansökt om semester och sådant så undrar jag.

1. Om jag bokar nu, kan man själv boka om online innan avgång till PVG?
2. Att ringa in och boka om förstår jag att det kostar, men om det nu går att boka om online, är det avgiftsfritt då?

Ska med all sannolikhet på en asienresa i sommar och tänkte boka en SAS Business Award till PVG och hem från PEK. Men i och med att jag inte ansökt om semester och sådant så undrar jag.

1. Om jag bokar nu, kan man själv boka om online innan avgång till PVG?
2. Att ringa in och boka om förstår jag att det kostar, men om det nu går att boka om online, är det avgiftsfritt då?

Jag har bokat om en bonusresa online till New York (bytt hemreseavgång) så det borde inte vara annorlunda med Shanghai.

Pratade precis med Tallinn och tydligen har reglerna ändrats så endast ett stopp är tillåtet i Asien som transfer.

Sitter med en bokning som är följande i juni:

GOT-FRA Lufthansa business
FRA-ICN Asiana first
ICN-SIN Singapore Airlines business
SIN-CGK Singapore Airlines first

DPS-BKK Thai Business
BKK-ICN Thai business
ICN-FRA asiana first
FRA-GOT Lufthansa economy

Hade ju hoppats på att ändra utresan till Lufthansa first men det är omöjligt nu.

Hur hade ni andra gjort i detta läge?

Pratade precis med Tallinn och tydligen har reglerna ändrats så endast ett stopp är tillåtet i Asien som transfer.

Sitter med en bokning som är följande i juni:

GOT-FRA Lufthansa business
FRA-ICN Asiana first
ICN-SIN Singapore Airlines business
SIN-CGK Singapore Airlines first

DPS-BKK Thai Business
BKK-ICN Thai business
ICN-FRA asiana first
FRA-GOT Lufthansa economy

Hade ju hoppats på att ändra utresan till Lufthansa first men det är omöjligt nu.

Hur hade ni andra gjort i detta läge?
Du borde kunna boka om till Lufthansa F till sträckan FRA - SIN om det är luftis som du är primärt intresserad av.

Du borde kunna boka om till Lufthansa F till sträckan FRA - SIN om det är luftis som du är primärt intresserad av.
Tyvärr verkar det som att jag inte får det (har dock inte frågat) eftersom hemresan fortfarande bryter mot de nya reglerna.

Vad de sa var att om du gör någon ändring så måste resan godkännas av de nya reglerna.

Ja det hade varit roligt att få first terminalen och Lufthansa på utresan eftersom jag åker Asiana hem.

Jag försökte boka Hawaii (HNL) via Asien men fick blankt nej av Tallinn. Har för mig att detta varit ok tidigare, förutsatt att man också åker tillbaka via Asien? De menade att det endast är tillåtet att åka till Hawaii via USA. Har Tallinn rätt i detta fall?

Toppen