Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har läst tidigare i tråden att Hawaii via Asien är kört numera.

Blir en del mixande, men skulle detta gå att boka (förutsatt att jag hittar platstillgång). Önskar flyga Singapore Airlines till Singapore. Till HNL har jag sett att det skulle vara möjligt att flyga via Tokyo och skulle då vilja ha en layover där om möjligt.

GOT-SIN här vill vi stanna i ca 5 dagar
SIN-HNL här vill vi stanna i ca 14 dagar
HNL-SFO här vill vi stanna i ca 5 dagar
SFO-GOT

Frågan är bara hur jag ska få ihop detta om det ens är möjligt?

GOT-SIN-HNL som en award?

HNL-SFO-GOT som en award?

alt.

GOT-SIN-HNL - A* award

HNL-SFO - America Airlines-award

SFO-GOT - enkel SAS-award (har även MasterCard-rabatten).

Tänker mig Business, har 3st 2-4-1 och 500k EB. 2 vuxna och 1 barn (10 år). Har även en drös poäng hos American Airlines spridda på 3 konton som vi kan använda.

Tänkt utresa är sommarlovet 2019.

Måste bokas innan 31/12 då 2 av voucherna går ut.

Tar tacksamt emot tips, råd och hjälp då jag aldrig bokat något mer avancerat bonusresa.

Har läst tidigare i tråden att Hawaii via Asien är kört numera.

Blir en del mixande, men skulle detta gå att boka (förutsatt att jag hittar platstillgång). Önskar flyga Singapore Airlines till Singapore. Till HNL har jag sett att det skulle vara möjligt att flyga via Tokyo och skulle då vilja ha en layover där om möjligt.

GOT-SIN här vill vi stanna i ca 5 dagar
SIN-HNL här vill vi stanna i ca 14 dagar
HNL-SFO här vill vi stanna i ca 5 dagar
SFO-GOT

Frågan är bara hur jag ska få ihop detta om det ens är möjligt?

GOT-SIN-HNL som en award?

HNL-SFO-GOT som en award?

alt.

GOT-SIN-HNL - A* award

HNL-SFO - America Airlines-award

SFO-GOT - enkel SAS-award (har även MasterCard-rabatten).

Tänker mig Business, har 3st 2-4-1 och 500k EB. 2 vuxna och 1 barn (10 år). Har även en drös poäng hos American Airlines spridda på 3 konton som vi kan använda.

Tänkt utresa är sommarlovet 2019.

Måste bokas innan 31/12 då 2 av voucherna går ut.

Tar tacksamt emot tips, råd och hjälp då jag aldrig bokat något mer avancerat bonusresa.
Eftersom du vill stanna mer än 24 timmar både i Singapore och i San Francisco, tror jag inte att du kan boka resan som
Europa-(via Singapore)-Hawaii-(via San Francisco)-Europa award.
I ditt fall behöver du att boka som 4 one way awards.

Den här frågan har säkert avhandlats tidigare, men jag hittade inget när jag sökte.

Går det att boka så att jag betalar med poäng på utresan och kontant på hemresan (eller tvärtom)? Jag tänker USA/Asien och har hittat bra poängplatser i Business på utresan men hittar inget hemresedatum som passar.

Går det att boka så att jag betalar med poäng på utresan och kontant på hemresan (eller tvärtom)? Jag tänker USA/Asien och har hittat bra poängplatser i Business på utresan men hittar inget hemresedatum som passar.
Om du bokar som två bokningar kan du säkert göra det.
Om det blir billigt eller inte kan jag inte svara på dock.

Eftersom du vill stanna mer än 24 timmar både i Singapore och i San Francisco, tror jag inte att du kan boka resan som
Europa-(via Singapore)-Hawaii-(via San Francisco)-Europa award.
I ditt fall behöver du att boka som 4 one way awards.

Kan jag inte boka två Open jaw då?

Bokning 1: GOT-SIN-HNL
Utresa 1/2
Hemresa 6/2

Bokning 2: HNL-SFO-GOT
Utresa: 20/2
Hemresa: 25/2

Bara exempeldatum för att visa vad jag menade.

Eller är det så att jag måste starta och sluta i samma zon? För då fungerar ju inte min variant.

Kan jag inte boka två Open jaw då?

Bokning 1: GOT-SIN-HNL
Utresa 1/2
Hemresa 6/2

Bokning 2: HNL-SFO-GOT
Utresa: 20/2
Hemresa: 25/2

Bara exempeldatum för att visa vad jag menade.

Eller är det så att jag måste starta och sluta i samma zon? För då fungerar ju inte min variant.
Göteborg-(via någonstans)-Singapore-(via någonstans)-Honolulu är knappast most reasonable routing.

T ex:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Pratade med Tallin idag rörande en bonusresa som jag bokade nyss och ställde då en del frågor rörande "most reasonable routing".
Hon hävdade att det var pga "a lot of crazy routings" som detta införts. Och det var agenten som hade bestämmanderätt, man tog det fall till fall sa hon (kommer tyvärr ej ihåg namnet, men det var inte Kristina).

Jag frågade tex om att åka till Miami från arlanda via: arn-ist-iah-mia och det menade hon "nog" var OK. Man får väl se...

Har nästan exakt samma rutt som dig inbokad i maj. Planen har varit att byta ut Asiana First mot LH F på utresan. Jag kommer försöka både en och fem gånger innan jag ger upp :)
Jag har en liknande resa i slutet av april. Utresan är KLR-ARN-FRA-ICN-PEK så LH MUC/FRA-PEK blir en förenkling. Hemresan innehåller dock två stopp i Asien så med tanke på tidigare rapporter här så blir det nog stopp trots att slutresultatet är en "less crazy routing". Återkommer när jag vet.

Toppen