Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

OK, då hade jag missförstått det hela. Jag hade fått för mig att om jag bokat resa i F och man sedan byter plan till ett utan F så hamnar man i C utan kompensation. I så fall vore det ju inte så farligt ändå.
Jag hade tex frankfurt - seoul i first
Seoul - osaka business sedan osaka - bangkok i first.

Hem bangkok-munchen i first. Sedan munchen-köpenhamn i business.

Här byttes osaka-bangkok till A350 utan first. Där får jag ingen ersättning då FRA-ICN samt BKK-MUC är first fortfarande.

Skulle dock av nån snledning dessa också bli equipment change till plan utan F och sllt bli C hade jag fått mellanskillnad åter.

Det nämndes i en annan tråd (Ändringsavgiften för EuroBonus Diamond är tillbaka för bonusresor | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor att alla utom diamant medlemmar ska betala bokningsavgift på awards. Eftersom det redan var lite off-topic i den tråden ställer jag frågorna här. Det är lite nybörjar-frågor, men viktiga för mig eftersom jag funderar på att byta program till EB.
  1. När en EBG bokar en award på telefon kostar det alltså 40€ + alla skatter/avgifter (förutom YQ om det är 100% SK award)?
  2. Gäller bokningsavgiften 40€ alla awardbokningar, dvs även det som inte går att boka online?
  3. Kan man bara boka rena SK-awards (dvs resor som 100% är på SK) online?
  4. Kan man boka open-jaw online (går ju inte att göra med betalda biljetter)

Det nämndes i en annan tråd (Ändringsavgiften för EuroBonus Diamond är tillbaka för bonusresor | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor att alla utom diamant medlemmar ska betala bokningsavgift på awards. Eftersom det redan var lite off-topic i den tråden ställer jag frågorna här. Det är lite nybörjar-frågor, men viktiga för mig eftersom jag funderar på att byta program till EB.
  1. När en EBG bokar en award på telefon kostar det alltså 40€ + alla skatter/avgifter (förutom YQ om det är 100% SK award)?
  2. Gäller bokningsavgiften 40€ alla awardbokningar, dvs även det som inte går att boka online?
  3. Kan man bara boka rena SK-awards (dvs resor som 100% är på SK) online?
  4. Kan man boka open-jaw online (går ju inte att göra med betalda biljetter)

Det verkar vara lite fake news kring detta. Ingen har hittills rapporterat att det kostar 40Eur för något annat än rena SAS awards som skulle gått att boka själv via webben.

1) ja, 40 eur om du ringbokar en ren SK som du kunde bokat gratis online
2) nej
3) ja, möjligen kan wideroe vara med.
4) ja, oftast. Och går oxo med betalda biljetter. Men endast open jaw med "hemresa från annan ort" ej open jaw på andra sidan (ARN-EWR-CPH går ej, måste ringa)

Tack!!
Jag tänkte att kanske alla här är Diamond så det är ingen som skulle märka om Guld åker på en fet avgift. 40€ äter upp en stor del av fördelen att man slipper YQ så det skulle helt pajja kalkylen. Jag har Aegean i dag och där är telebokningsavgiften 20€ för alla.

• Gilla
Reactions: Gus
Har, hade en awards från Boston men märker nu att den är ombokad från EWR istället. Är det bara att ha is i magen och se? Har väl rätt till ombokning hela vägen? Bakgrunden är som en del kanske sett att Boston är nerlagd fom i höst vilket precis annonserats.

Tack!!
Jag tänkte att kanske alla här är Diamond så det är ingen som skulle märka om Guld åker på en fet avgift. 40€ skulle ju äta upp en stor del av fördelen att man slipper YQ. Men då utgår jag från att det inte är 40€ tills motsatsen bevisats!
Jag har Aegean i dag och där är telebokningsavgiften 20€ för alla. Fast är kan man boka även star alliance awards online.

Hej
En liten fråga, om man bokar en reward-biljett i economy kan man då i efterhand boka om den om man tillslut lyckas hitta en award-biljett i Business? Eller är det endast business som går att boka om till business?

Hej
En liten fråga, om man bokar en reward-biljett i economy kan man då i efterhand boka om den om man tillslut lyckas hitta en award-biljett i Business? Eller är det endast business som går att boka om till business?

Jag har samma fundering, tex om man bokar en plus i med fly premium och sedan vill byta till en business med fly premium. Förutsatt att det finns platser.

Toppen