Ah skulle tagit med det såklart. De har lite framförhållning i alla fall.Beror på när flighten var tänkt att äga rum
21/12
11:50-13:30 GOT-FRA (inställt)
17:00-17:45 FRA-LHR
20:15-07:00 LHR-ADD
Ah skulle tagit med det såklart. De har lite framförhållning i alla fall.Beror på när flighten var tänkt att äga rum
Tycker absolut du ska vara proaktiv och ringa in själv med förslag så du slipper ev hamna på efterkälkeAh skulle tagit med det såklart. De har lite framförhållning i alla fall.
21/12
11:50-13:30 GOT-FRA (inställt)
17:00-17:45 FRA-LHR
20:15-07:00 LHR-ADD
Tack! Jag har kikat och hittat lite alt, borde väl kunna föreslå ex:Tycker absolut du ska vara proaktiv och ringa in själv med förslag så du slipper ev hamna på efterkälke
Inte helt sant. Det är alltid flygbolaget som ställer in en flygning som är skyldig att lösa ombokning enligt EU261/2004.SAS - det är flygbolaget som ställt ut biljetten
Wien delen har att göra med att vill man åka tex FRA-BKK så finns ingen tillgång, men söker man från Wien istället så kommer man hitta VIE-FRA-BKK.
Dvs Lufthansa har medvetet lagt in married segment för att styra trafik från Wien. Då kan man inte bara ta bort VIE-FRA benet.
I ditt fall så är ju inte detta aktuellt, men det är inte så att per automatik att du kan lägg till GOT-FRA-VIE då det kan finnas "stopp" mot att koppla på dessa connections till en longhaul resa. Detta händer rätt ofta att man då inte kan boka det som syns enskilt.
Tex kan du se A-B-C och C-D när du gör separata sökningar. Men det går inte att slå ihop till A-B-C-D, sen går det ibland att komma runt, men inte alltid.
Ja, då LH var de som ställde in flighten. Man måste vara vaken för den automatiska ombokningen ställer till det ibland och oftast bör man ringa in istället.Lufthansa ställde precis in min flight LH807 ARN-FRA 16:30-18:40 på måndag nästa vecka och bokade om mig till LH805 med Eurowings 19:00-21:00. Dock missar jag då min connection vidare AI120 FRA-DEL med Air India som avgår 20:10.
Tog det säkra före det osäkra och ringde in till SAS som bokade om mig till SK670 ARN-FRA 17:00-19:10. Borde jag tagit kontakt med Lufthansa i stället då det är mindre än en vecka till avgång? Fanns en flight med dem LH803 ARN-FRA 13:55-16:05 som hade givit oss något bättre marginaler.