Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

toer00

Medlem
Behöver dubbelkolla med er rävar som sitter och bokar era EB dagligen…
Jag bokade i morse en renodlad SK bonus till New York via Oslo. Nu för ett par timmar sedan såg jag att det kommit upp platser via CPH också som passade bättre. När jag gick in för att boka om on-line (funkar tydligen på rena SAS bokningar) så upptäckte att min Fly Premium inte hängde med vid ombokningen. Jag fick boka av befintlig bokning (via OSL) logga ut, logga in och söka på nytt då kom FlyPremium med… brukar det vara så?
 

Olle K

Medlem
Är det avgift för att avboka/omboka en ren SAS businessclass award? Det står om avgift när jag testar ombokning. Men går jag på ny bokning direkt står det inget om avgift.
 

Attachments

  • DC9557B5-FA2E-42F0-90EE-557B2F7CA201.png
    DC9557B5-FA2E-42F0-90EE-557B2F7CA201.png
    83,1 KB · Visningar: 141
Har en bokad award-resa, på returen fanns sista sträckan bara med övernattning (ARN-UME). Tyvärr är det open jaw på destinationen (DXB/AUH) så jag kunde inte stoppa den på Arlanda. Det finns passande flyg ARN-UME med SAS som jag kan köpa som går samma dag som vi anländer på Arlanda. Kan vi checka in till Arlanda och välja bort sista sträckan och sedan ta betalflighten? Och vad kommer SAS säga om det? Vi kommer tyvärr ha incheckat bagage.

Du borde kunna gå till servicedesk på Arlanda och säga att ni inte har möjlighet att åka med er inplanerade flight. Dom kommer då vara angelägna om att ni får ut er bagage, av säkerhetsskäl. Case closed? :)
 

robbieswe

Medlem
Hej,
Har bokat en awardresa CPH - CUN i december 2023 med TAP i business. Har två frågor. Hur är deras service/business om man jämför med typ SAS? Samt, vi gifter oss några månader före och jag kommer då ha annat efternamn än när jag bokade kom jag på. Lösbart enkelt/kostnadsfritt? Tacksam för svar. God jul
 
Hej,
Har bokat en awardresa CPH - CUN i december 2023 med TAP i business. Har två frågor. Hur är deras service/business om man jämför med typ SAS? Samt, vi gifter oss några månader före och jag kommer då ha annat efternamn än när jag bokade kom jag på. Lösbart enkelt/kostnadsfritt? Tacksam för svar. God jul
Är det en Star Allians bokning med 2-4-1 vilket jag tror du har så kan ni inte ändra några namn, det är inte möjligt på något sätt på en sån bokning, bara rena sas bokningar kan man ev ändra namn på.
Men som sagt tillåts inte det på *A
Så vänta med att byta namn skulle jag råda er till
 
I den blå textrutan i bilden där jag valt en business biljett. ”Ombokning tillåten mot avgift.” Och ”Återbetalbar mot avgift innan avgång”.
Ja precis, men jag menade om du kan visa att dialogen faktiskt vill ha betald vid ombokning.

När jag försöker ändra en SAS Business Bonus står det såhär. (Som vanligt)
 

Attachments

  • 62B45E8A-C554-4712-A06B-0C814A709193.jpeg
    62B45E8A-C554-4712-A06B-0C814A709193.jpeg
    87 KB · Visningar: 107
Last edited:

RhinoG

Medlem
Någon som har koll på om det är något specifikt som är galet med Turkish A* just nu? Bokade en resa med två polare precis, GOT-IST-CUN. Vi gjorde två separata bokningar, och det skulle finnas fyra platser lediga båda vägarna. När polaren som bokar själv tryckt igenom sin bokning försvann plötsligt hemresan för oss andra som skulle boka tillsammans. Vi valde att temporärt boka en hemresa senare samma dag. Samma sak hände förövrigt där, skulle finnas fyra lediga platser och således två kvar efter att vår bokning gick igenom, men nu efteråt hittar man ingen tillgänglighet på flighten.

Datumet för utresa var det enda tillgängliga i business i november 2023, men det finns tillgänglighet på en mängd fler datum (inklusive datumen vi bokat) IST-CUN och GOT-IST separat, i business. Tror ni telefonsupporten kommer kunna pussla ihop fler datum om man slänger med GOT i leken/åtminstone boka in oss på samma flight hem?
 
Toppen