Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Planning

Medlem
Open jaw med SAS, boka båda enkelresorna på hemsidan och sedan ringa in, eller kommer det bli en t&r poängmässigt automatiskt?

Eller är det bäst att ringa in och lägga till hemresan? (utresan är redan bokad)

Ifall jag ringer in, slipper jag telefonbokningsavgiften (det går ju inte at boka en sådan biljett på hemsidan)
 

JPE

Medlem
Open jaw med SAS, boka båda enkelresorna på hemsidan och sedan ringa in, eller kommer det bli en t&r poängmässigt automatiskt?

Eller är det bäst att ringa in och lägga till hemresan? (utresan är redan bokad)

Ifall jag ringer in, slipper jag telefonbokningsavgiften (det går ju inte at boka en sådan biljett på hemsidan)
Ring in och lägg till hemresan. Det går inte att slå ihop två enkelresor till en t o r. När det gäller avgiften är min senaste upplevelse att man måste betala den. Enligt agenten så är det en ändring du gör, ringer du in och bokar hela resan från början så blir det ingen avgift för en open jaw. Har dock hört att folk tidigare har lyckats förhandla bort den men jag var inte så sugen på att ringa upp igen för att försöka med en annan agent när jag hade spenderat över 5 timmar i telefonkö. :)
 

Aladppu

Medlem
Vill försöka ta mig till Zanzibar nästa vecka. Några tips? Har hittat IST-ADD-ZNZ och vice versa men hittar tyvärr inget ben ARN-IST att lägga till
 

Mr Basic

Medlem
Open jaw med SAS, boka båda enkelresorna på hemsidan och sedan ringa in, eller kommer det bli en t&r poängmässigt automatiskt?

Eller är det bäst att ringa in och lägga till hemresan? (utresan är redan bokad)

Ifall jag ringer in, slipper jag telefonbokningsavgiften (det går ju inte at boka en sådan biljett på hemsidan)
Gjorde precis som du i höstas, bokade utresan online och ringde in och la till hemresan (open jaw). Behövde inte betala tfn-avgift, minns inte om jag fick betala ändringsavgift á 150kr pp.

Vill försöka ta mig till Zanzibar nästa vecka. Några tips? Har hittat IST-ADD-ZNZ och vice versa men hittar tyvärr inget ben ARN-IST att lägga till
Hittar du inget ARN-IST när du söker enbart det?
 

Aladppu

Medlem
Gjorde precis som du i höstas, bokade utresan online och ringde in och la till hemresan (open jaw). Behövde inte betala tfn-avgift, minns inte om jag fick betala ändringsavgift á 150kr pp.

Hittar du inget ARN-IST när du söker enbart det?

Finns en TK ARN-IST men tyvärr för sent…
 

Aladppu

Medlem
Kanske dagen innan med max 23.59 mellan flighterna (och en hotellnatt)?

Ja, jag hade lätt kunnat ta en dag i IST men det finns bara en flight den veckan vad jag kan se.

Lite segt kanske men borde gå med en layover någonstans? Prova dela upp ARN- X ex CPH, FRA
Sen X- IST.

Hade funkat. Men tillgängligheten verkar sådär. Eller så är det SAS *A-bokning som buggar som vanligt
 

Molde

Medlem
Ja, jag hade lätt kunnat ta en dag i IST men det finns bara en flight den veckan vad jag kan se.



Hade funkat. Men tillgängligheten verkar sådär. Eller så är det SAS *A-bokning som buggar som vanligt

Søkte litt på ARN-ZNZ for deg. Det var ikke mye tilgjengelighet på kort varsel, men jeg fant to ruter i business:

17.07 SK535 ARN-DUB 0925-1110
17.07 MS776 DUB-CAI 1420-2045
17.07 MS851 CAI-ADD 2235-0310
17.07 ET813 ADD-ZNZ 1020-1300


16.07 LO458 ARN-WAW 1930-2110
17.07 LO417 WAW-GVA 0725-0820
17.07 ET727 GVA-ADD 2245-0635
18.07 ET813 ADD-ZNZ 1020-1300



Selv om Egyptair business ikke er så mye å skryte av, kommer du frem på litt over et døgn. Det andre alternativet medfører overnatting i WAW 16.07-17.07, og en lang stopp i GVA. Ingen SK flights på alternativ #2, og SK535 i alternativ #1 flys av Air Baltic, så streiken er ikke et problem.
 
Last edited:
Toppen