Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

daniel_se

Medlem
Samma svar gäller för de destinationerna. Poängpris är 165k i business till de destinationerna med Star Alliance. Med SAS kommer du högst sannolikt inte hitta awards till kina, ditt hopp är Tokyo i sådana fall. Men SAS awards dit är hårdvaluta. Dessa biljetter släpps tidigast 330 dagar före avgång.
Okej tack. Jag har trots min mediokra insats lyckats komma iväg till EWR och IAD ett par gånger men dom kanske inte är lika mycket hårdvaluta :)
 

Big Birger

Medlem
Vilka rutter skulle du säga är bäst om man vill åka till Indien i höst?
Indien via Addis Abeba är nog toppen. Men undvik transfer >12 timmar i Addis Abeba, eller se till att du har redan godkänt transit-visa (trots att det inte behövs) om du checkar in via Thai...

Om det är representativt för hur vi upplevde internationell transit i Indien (Jag + dotter i Mumbai, son + flickvän i Delhi) så är det min varmaste rekommendation att till varje pris undvika det.

Det var så dåligt hanterat att varken son eller flickvän någonsin vill sätta sin fot i Indien igen. Det är kanske att dra det lite långt, men jag förstår hur de kände efter att ha blivit "pissade på" under 4 timmar mitt i natten. Indierna krävde ett boardingkort som någon skrivit med bläck på. De hade bara boardingkort. Det tog 4 timmar att lösa.
 

Mr Basic

Medlem
Okej tack. Jag har trots min mediokra insats lyckats komma iväg till EWR och IAD ett par gånger men dom kanske inte är lika mycket hårdvaluta :)
Skaffa 15K poäng till så får du tillgång till Star Alliance nätverk till Seoul, Tokyo, Bangkok, Kuala Lumpur, Hanoi, Saigon och Taipei.
Blir iofs inte direkt (undantaget Thai ARN-BKK) men bra mkt lättare att hitta award-biljetter i business.
Kina (Hong Kong, Peking & Shanghai) känns osäkert med nya Covid-nedstängningar i tid och otid.
 
Är lite fundersam på om avgifterna för att boka award inom europa stämmer? Exemplet nedan gäller 5personer, ska det vara dubbla serviceavgifter?
  • Flygtrafikskatt 320 SEK
  • Kommunalskatt 350 SEK
  • Ombordstigningsskatt 693 SEK
  • Passageraravgift 805 SEK
  • Serviceavgif t2 250 SEK
  • Serviceavgift för passagerare 2 485 SEK
  • Säkerhetsavgift 135 SEK
  • TOTALT 7 038 SEK
 

fcx

Medlem
Är lite fundersam på om avgifterna för att boka award inom europa stämmer? Exemplet nedan gäller 5personer, ska det vara dubbla serviceavgifter?
  • Flygtrafikskatt 320 SEK
  • Kommunalskatt 350 SEK
  • Ombordstigningsskatt 693 SEK
  • Passageraravgift 805 SEK
  • Serviceavgif t2 250 SEK
  • Serviceavgift för passagerare 2 485 SEK
  • Säkerhetsavgift 135 SEK
  • TOTALT 7 038 SEK

Ja. 2250 = 450kr * 5 vilket är avgiften för att boka Star Alliance-resor
"Serviceavgift för passagerare" är en annan typ av avgift.
 
Toppen