Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kii

Medlem
Jag bokade en bonusresa business GOT-CUN med mellanlandning IST för tre dagar sedan. Bokningen gjordes genom SAS sida. Idag när jag loggar in på min sida (sas) står det att den är inställd. Den finns kvar på appen och jag har inte fått något mail, utan detta står bara på websidan. Resan var med Turkish. Vad kan det bero på och vad händer nu? Blir vi ombokade eller kommer vi få poäng,pengar,voucher tillbaka?
 

palmen

Moderator
Jag bokade en bonusresa business GOT-CUN med mellanlandning IST för tre dagar sedan. Bokningen gjordes genom SAS sida. Idag när jag loggar in på min sida (sas) står det att den är inställd. Den finns kvar på appen och jag har inte fått något mail, utan detta står bara på websidan. Resan var med Turkish. Vad kan det bero på och vad händer nu? Blir vi ombokade eller kommer vi få poäng,pengar,voucher tillbaka?
Testa uppdatera bokningen i appen, det görs aldrig automatiskt.
Helt omöjligt att svara på vad det beror på då vi inte har info från Turkish om varför de ställer in. Men Turkish vill onekligen inte flyga den flight ni bokade.

Ni har rätt till ombokning, men sas kan bara boka om utifall att det finns andra awards, möjlighet till avbokning med allt tillbaka ska också gå.
 
  • Gilla
Reactions: Kii

Kii

Medlem
Testa uppdatera bokningen i appen, det görs aldrig automatiskt.
Helt omöjligt att svara på vad det beror på då vi inte har info från Turkish om varför de ställer in. Men Turkish vill onekligen inte flyga den flight ni bokade.

Ni har rätt till ombokning, men sas kan bara boka om utifall att det finns andra awards, möjlighet till avbokning med allt tillbaka ska också gå.

Tack! Har testat uppdatera i appen, men bokningen är fast på 2 jun. Flighten har bytt namn från tk184 till tk181, inga awards i business. Dock finns det närliggande dagar, så får ringa sas. Bör man ringa deras ordinarie k-tjänst eller har ni någon eb-bokning som rekommenderas?
 

Borje L

Medlem
Är det någon som avbokat en awardresa idag online? Jag får ett meddelande att det inte går att göra online utan man ska kontakt SAS sales & service.
 
Toppen