Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mr Basic

Medlem
Rent regelmässigt borde det inte vara några problem men om SAS agent klarar det eller inte är en separat fråga. Iom att det är open jaw är ju online-verktyget borta som alternativ (förutom som sökmotor då).
Lägger en brasklapp då jag själv aldrig bokat open jaw till/från olika zoner.

Edit. Se om du kan boka utresan VIE-TPE-SIN som enkel via SAS online-verktyg, ring sedan in och lägg till resten av utresan samt hemresa. Jag gjorde liknande och behövde då betala 150kr pp men ingen tfn-avgift (då systemet inte klarade av hela resan).
 

Glenn E

Medlem
Rent regelmässigt borde det inte vara några problem men om SAS agent klarar det eller inte är en separat fråga. Iom att det är open jaw är ju online-verktyget borta som alternativ (förutom som sökmotor då).
Lägger en brasklapp då jag själv aldrig bokat open jaw till/från olika zoner.

Edit. Se om du kan boka utresan VIE-TPE-SIN som enkel via SAS online-verktyg, ring sedan in och lägg till resten av utresan samt hemresa. Jag gjorde liknande och behövde då betala 150kr pp men ingen tfn-avgift (då systemet inte klarade av hela resan).
Det var ett bra tips men redan bokat nu
 
Fick nyss meddelande att det blivit ändringar i min ARN-BKK t/r i December. Detta är alltså en resa med en numera utgången voucher som jag hoppats skulle ställas in så jag kan använda vouchern och poängen till nått annat.

Av det jag kan se så är det ett ben som är inställt, nämligen VIE-ARN på hemresan. Räcker detta för att jag ska kunna få tillbaka poäng och voucher? Samt, kan jag göra detta själv genom SAS hemsida med "Avboka flygningen och begär återbetalning" eller måste jag kontakta dem?

Tack!
 
Fick nyss meddelande

Inget svar på dina frågor, men jag konstaterar att vi tydligen sitter i exakt samma båt. ARN-BKK t/r i December via VIE, utgången voucher, VIE-ARN på hemresan inställd.

Med inställt flyg bör man kunna få tillbaka en förlängd voucher. I mitt fall skulle jag dock helst se att resan kan genomföras på något vis. Blir till att söka alternativa vägar i helgen och ställa mig i långa telefonkön på måndag...
 
Inget svar på dina frågor, men jag konstaterar att vi tydligen sitter i exakt samma båt. ARN-BKK t/r i December via VIE, utgången voucher, VIE-ARN på hemresan inställd.

Med inställt flyg bör man kunna få tillbaka en förlängd voucher. I mitt fall skulle jag dock helst se att resan kan genomföras på något vis. Blir till att söka alternativa vägar i helgen och ställa mig i långa telefonkön på måndag...

Ok hoppas det löser sig! Jag undrar om jag får tillbaka min voucher om jag själv ber om återbetalning via SAS hemsida men nån annan kanske vet? :)
 
Toppen