palmen
Moderator
SAS serverar alltid framifrån, enda gången jag noterat annan service är om det varit pandion ombord som då fått lite extra service. Tror inte sas crew ser biljettyptack för svar, vad gäller det för SAS?
SAS serverar alltid framifrån, enda gången jag noterat annan service är om det varit pandion ombord som då fått lite extra service. Tror inte sas crew ser biljettyptack för svar, vad gäller det för SAS?
Det vet man aldrig. Om du precis bokade den nu är sannolikheten större att de kommer tillbaka, men det är på inget sätt säkert.
Att den 3e försvinner när du bokar de första två är inte helt ovanligt. Det kan betyda att den tredje aldrig faktiskt fanns bokningsbar men alla systemen inte var i synk, eller att de bara var intresserade av att sälja den just om man bokade tre.
Skulle idag ändra två leg till ett leg på en resa vi redan har bokad sedan tidigare. Från CPH-FRA-EWR med Lufthansa till CPH-EWR med SAS istället.
Agenten jag pratade med sa att hon behövde godkännande av sin manager för att byta till SAS på en *A-bokning. Efter några minuters väntan var det inga problem att byta.
Sen till det märkliga: hon sa att avdelningen som räknar ut skatter är överbelastad och att hon (agenten) ska vara ledig fyra dagar så jag får inte besked av henne på vad nya skatten blir förrän i början av nästa vecka.. och innan dess kan de inte ställa ut nya biljetterna.
Frågade om inte någon kollega kunde göra det åt henne men det gick inte.
Just nu ser jag både CPH-FRA-EWR och CPH-EWR på bokningsnumret både i appen och på hemsidan.
Bör jag vara orolig att det blir strul med ändringen?![]()
Det numret upphörde för 1-2 år sedan.Hej,
Noterade i den andra tråden att det var svårt (omöjligt) att få tag i Lufthansa First. Men går det fortfarande att få tag i andra flygbolags första klass biljetter med Eurobonus?
Var längesedan jag bokade F biljetter. Det var någon nummer i Tallinn man ringde till och bokade? Någon som kan ge mig det numret (det finns säkert här på forumet men jag är lite lat)
Har man tur hamnar man hos någon som löser allt direkt, men har man otur hamnar man hos någon som inte kan (?) räkna ut skatterna och då måste skicka det vidare. Jag har då löst det genom att jag säger att jag vill boka resan oavsett vad skatterna blir vilket innebär att jag fått lämna kortuppgifter direkt och agenten har noterat detta. Då slipper man det extra momentet med att de ska ringa upp för att du ska godkänna skatterna osv.Hej,
gjorde en ändring av en Star Alliance resa, och första agenten svarar med att de skulle återkomma senare under dagen efter att ha räknat ut skattedifferensen, självklart återkom de inte, så jag ringde igen. Andra agenten önskar kortuppgifter, så att jag kan betala skatten o att det bara är att vänta då en annan team sköter det hela med betalningen. Aldrig varit med om liknande förr, men är detta nytt (har inte bokat resa senaste halvåret)?
Får ringa igen på måndag då jag fortfarande inte fått nya biljetterna. Väldigt ineffektivt system eller så har jag haft otur med agenterna.
Testa hos sas classic.Nybörjarfråga...Lyckades just få igenom min första long-haul i Business. Bokat genom SAS webbsida. Nu vill jag givetvis säkerställa platser etc. Men på Turkish Airlines (operating carrier) får jag följande meddelande när jag anger mitt PNR:
ERROR Please check your PNR. Turkish Airlines' PNRs start with R, S. T, U and V and has six alphanumeric characters.
Mitt börjar med N. Tips?