Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Fråga!
Jag tänkte boka SAS Eurobonus poängresa inrikes till 2 vänner.
Jag har Flypremium mastercard. Kan jag boka 2 personer på en bonusresa för mina poäng utan att jag är med på deras resa?

Om jag bortser från all information som du inte ger som skulle kunna vara ett hinder... och bara svarar på frågan om du måste vara med på resan.

Nej, det behöver du inte.

Jag har en bonusresa Arlanda-Singapore-Bangkok-Seoul //Seoul-Tokyo-Frankfurt-Arlanda i början av april. Pga Corona så funderar jag på att avboka resan. Ska bara vara i destinationen Seoul en dag (ren okynnesresa) och har inte bokat något hotell ännu så tänker att jag lika gärna kan åka i höst istället.

Jag har fått mail från thai Airways att de har ställt in flighten Singapore-Bangkok. Har blivit automatiskt ombokad till en flight 2.5 timmar senare. Kan jag få avboka min resa gratis inom 10 dagar pga detta (alltså även få tillbaka de 450 kronorna)? I SAS villkor står det att ändringen måste vara minst 3 timmar men jag tycker jag läst att folk fått avboka med bara en halvtimmes ändring av tidtabell?
Citerar mig själv. Jag avbokade idag och fick tillbaka alla pengar, inkl 450 kr, pga att Thai avbokade en av flighterna.

Jag har online bokat en resa arn-cph-ord-cph-arn med sas business. På vägen hem verkar det nu släppts fler platser på sträckan cph-arn så att väntan i cph inte blir så lång. Kan jag omboka detta själv online? Jag har för mig det ska gå men det dyker inte upp några alternativ. Måste det finnas platser lediga på ord-cph för att man ska kunna boka om sträckan cph-arn?

Jag har online bokat en resa arn-cph-ord-cph-arn med sas business. På vägen hem verkar det nu släppts fler platser på sträckan cph-arn så att väntan i cph inte blir så lång. Kan jag omboka detta själv online? Jag har för mig det ska gå men det dyker inte upp några alternativ. Måste det finnas platser lediga på ord-cph för att man ska kunna boka om sträckan cph-arn?
Sitter i samma situation. Ser att det finns tillgängliga poängplatser på ett senare flyg got-chp, men kan ej få upp det när jag trycker på ändra min bokning. o_O

V
Sitter i samma situation. Ser att det finns tillgängliga poängplatser på ett senare flyg got-chp, men kan ej få upp det när jag trycker på ändra min bokning. o_O
Visst kunde man ändra anslutningsflyg online själv för bara något halvår sedan?

V

Visst kunde man ändra anslutningsflyg online själv för bara något halvår sedan?
Ja det kunde man. Nu har jag samma problem som er. Jag har en poängbokning ARN-EWR-ARN där jag försökt att flytta hemresan online ett par ggr när det dykt upp lediga platser men fått meddelande om att inga resor kunde hittas.

Toppen