Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Samosaguas

Medlem
Är det någon som vet om SAS kör någon form av mindre blackout vid höstlovet nästa år i slutet av oktober? Jag kollar på bonusresor från ARN till CPH och tycker att det borde släpps lite fler avgångar den 23 oktober. Just nu finns bara bonusbiljetter på två av morgonflygen. Det är ju mindre än 300 dagar till datumet så biljetterna borde vara släppta eller missar jag något?

Ser likadant ut till andra destinationer. Kan det vara att släppet av biljetter släpar pga helgerna?
 
Är det någon som vet om SAS kör någon form av mindre blackout vid höstlovet nästa år i slutet av oktober? Jag kollar på bonusresor från ARN till CPH och tycker att det borde släpps lite fler avgångar den 23 oktober. Just nu finns bara bonusbiljetter på två av morgonflygen. Det är ju mindre än 300 dagar till datumet så biljetterna borde vara släppta eller missar jag något?

Ser likadant ut till andra destinationer. Kan det vara att släppet av biljetter släpar pga helgerna?
Tror du ska ställa din fråga i detta forum istället. ;)

Frågor om att boka Eurobonus award resa | Sida 337 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Är det någon som har erfarnehet av att flytta betalningen för en resa från ett kort till ett annat.
Alltså att få en refund till ena kortet och sedan en debitering på det nya.

Orsak 1: Få kostnaden på ett kort så att reseförsäkringen gäller.
 

Thrilled

Medlem
Hejsan igen!

Såg inga input kring resor till Filippinerna via bonus poäng. Letar ju en trevlig flygrutt gärna i första klass. Har även sneglat att ha singapore som en destination för att sen åka vidare till Filippinerna. Så cph-singapore kollade jag på men hittar absolut ingen first klass resa och på business klass så fanns det inga bonus resor på direkt flyget.

Skulle varmt ta emot lite tips på bra rutt gärna i first klass men även business funkar om det är ett bra flygbolag... Skiljer ju gruvligt mellan kvaliteten på dom olika bolagen.

Stort tack på förhand!
 

Mr Planning

Medlem
Åkte till Filippinerna förra året, SQ F, och vidare med dom i C.

Max 24h stoppet räcker perfekt för att hinna med lite Singapore.

Finns ju en tråd där det verkar finnas ny tillgång med SQ F från Amsterdam & Frankfurt (London verkar finnas. sen tidigare)

Köpenhamn har ingen first längre.

Annars så är Thai ett smidigt sätt att ta sig till Manila (dock inga biljetter långt fram i tiden) med perfekt 24h stopp dessutom

Alt Air China , med god tillgång av first. (Byt till SQ F från Kina)
 

palmen

Moderator
Hejsan igen!

Såg inga input kring resor till Filippinerna via bonus poäng. Letar ju en trevlig flygrutt gärna i första klass. Har även sneglat att ha singapore som en destination för att sen åka vidare till Filippinerna. Så cph-singapore kollade jag på men hittar absolut ingen first klass resa och på business klass så fanns det inga bonus resor på direkt flyget.

Skulle varmt ta emot lite tips på bra rutt gärna i first klass men även business funkar om det är ett bra flygbolag... Skiljer ju gruvligt mellan kvaliteten på dom olika bolagen.

Stort tack på förhand!
Singapore flyger first från London, Amsterdam, Frankfurt som du kan boka med Eurobonus, de har även first till Manilla några flighter om jag kommer ihåg rätt.
Du får ringa sas för att fråga om tillgång, går inte att hitta online.
 

Matore

Medlem
Är det någon som har erfarnehet av att flytta betalningen för en resa från ett kort till ett annat.
Alltså att få en refund till ena kortet och sedan en debitering på det nya.

Orsak 1: Få kostnaden på ett kort så att reseförsäkringen gäller.
241? Då behöver du göra någon typ av ändring, och då blir det ju kostnad.
Är det Amex? Då måste ju inte nödvändigtvis flygresan vara betald med Amex, har du hotell och andra kostnader så är det ju 75% som gäller. Gick också i samma tankar förut... :)
 
241? Då behöver du göra någon typ av ändring, och då blir det ju kostnad.
Är det Amex? Då måste ju inte nödvändigtvis flygresan vara betald med Amex, har du hotell och andra kostnader så är det ju 75% som gäller. Gick också i samma tankar förut... :)

Ja, 2-4-1, men om man gör en ändring så debiteras normalt sett bara ändringsavgiften och eventuellt skillnad i skatter. Men hela ursprungsbeloppet läggs inte på nya kortet.

Om hotell/transfer kostar 10,000 sek gör en weekend och skatterna på flyget är 5000kr så gör det skillnad på vilket kort resan betalas med. Eller tänker du annorlunda?
 

Mr Basic

Medlem
Är det någon som har erfarnehet av att flytta betalningen för en resa från ett kort till ett annat.
Alltså att få en refund till ena kortet och sedan en debitering på det nya.

Orsak 1: Få kostnaden på ett kort så att reseförsäkringen gäller.
Typ erfarenhet men det gällde revenue-biljett.
Bytte från betal-amex till kredit-amex och frågade om man på ngt enkelt sätt kunde ”flytta/föra över” kostnaden till det nya kortet men det gick inte. Tror alternativet var att boka av resan och köpa den igen med det nya kortet (vilket inte var aktuellt). Behöll det gamla kortet aktivt tills resan var avslutad.

Edit. Fick användning av försäkringen
 
Toppen