Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Rickard_O

Medlem
Är helst ute efter SAS Award och inte Star Alliance för att hålla poängkostnaden nere och få lite valuta för Flypremium.

Sträckan trafikeras ju bara en gång i veckan, så bonusplatserna tar nog bara slut fort.
Med tanke på att det finns jättemycket bonusplatser i november så det släpps ju.
 

Erik M

Medlem
”Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris”

Så står det när jag ska betala för min bokning. Varför? Går det att komma runt? Känns som en teknisk bugg.
 

palmen

Moderator
Hittar inte star alliance award-bokning där :(

Fan! Det funkar med andra bolag ... kan det vara så att Turkish syns men inte går att boka?

Felet dyker bara upp med Turkish för mig
Kan vara så att de platser som visas där för Turkish måste bokas via telefon. Har varit problem med detta tidigare har jag för mig, någon annan kan säkert bekräfta/dementera detta.
 

Buffy

Medlem
Åååhhh råkade just typ sabba min resa i Januari, då vi är 4 och det är sjukt svårt att få ihop med Thai hade jag och ena barnet BKK-ARN hem och med en check som går ut vid årskiftet. Min fru och det andra barnet hade en provisorisk hemresa med tanken att två platser till skulle dyka upp på den jag har. Såg att BKK-BRU fanns för två samma datum moch att det var rätt tom kabin så jag gjorde en testbokning (med tanken att två nya skulle släppas) dock tog jag mitt och min barns namn vilket gjorde att att Thai cancelerade BKK-ARN och platserna har inte gått tillbaka som award. Tallin kunde inget göra :(
 

Erik M

Medlem
Kan vara så att de platser som visas där för Turkish måste bokas via telefon. Har varit problem med detta tidigare har jag för mig, någon annan kan säkert bekräfta/dementera detta.
Tack för detta svar.
Men då är det alltså HELT omöjligt att hitta en sökning av awardbiljetter som går att lita på!?
Det är fanimej dags att göra nån sorts ARN-anmälan eller nåt. De kan ju inte marknadsföra en produkt som inte går att köpa?
 

palmen

Moderator
Tack för detta svar.
Men då är det alltså HELT omöjligt att hitta en sökning av awardbiljetter som går att lita på!?
Det är fanimej dags att göra nån sorts ARN-anmälan eller nåt. De kan ju inte marknadsföra en produkt som inte går att köpa?
För typ 1 år sedan gick det inte söka alls online, då var det ingen som pratade om ARN-anmälan? Och det är samma produkt man erbjuder nu, men man har lagt till begränsad sökfunktionalitet.
Att det finns mycket att göra med denna bokningsmotor håller nog de flesta med om.
 

backflip

Medlem
Just bokat ARN-SIN med SQ. Då man ska av 1h på DME och troligen gå igenom ngn form av passkontroll undrar jag ifall det krävs ett visum för Ryssland då?
 
Toppen