Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Någon som har koll på hur det är med awards på Air Canada?
Från Kanada till Europa, 2 pax i affärsklass?
Brukar det finnas god tillgång?
Ja det ska nog kunna finnas en del. Min spaning (absolut inte studerat ingående) så finns det ev en eller ett par platser långt i förväg och ett par månader framåt kan det släppas på mycket. tex 19/2 finns 9 säten i biz i nya signature class på YYZ-FRA.

Finns lite färre från Vancouver är också en liten observation men som sagt inget gigantiskt underlag men de första konklusionera utifrån vad jag sett iaf.

finns säkert nån med mer info.

Last edited:
En fråga angående bokning av first. Behöver jag dela upp bokning när de söker eller kan man säga plats A till plats B. Sista delen i resa blir i business så söker det efter first ändå och kanske inte hittar utav den anledningen?

En fråga angående bokning av first. Behöver jag dela upp bokning när de söker eller kan man säga plats A till plats B. Sista delen i resa blir i business så söker det efter first ändå och kanske inte hittar utav den anledningen?
Vet inte exakt vilka "dem" är men oavsett om det är SAS kundtjänst eller Kundtjänst i Tallinn som ombesörjer Amex voucher bokningar så kan du förklara att du vill åka first och de söker oftast då business på "övriga sträckor" risken är såklart alltid att du råkar ut för en sopa som inte förstår att t.ex GOT-FRA inte har first och då kommer säga att det inte fungerar. Så generellt funkar det bäst för mig att säga exakta rutter som jag vet har F kabin, be dem kolla där och sedan söka upp conenctions.

Jag började med att fråga efter den flight som jag ville vet om det fanns First tillgänglig (SQ SIN-AMS/FRA två olika datum som jag var intresserade. Därefter bekräftade jag den First med ANA som jag hittat via Awardfares.se och sedan min connection mellan Tokyo-Singapore och därefter så började vi leta connections för anslutningarna. Först fick jag till svar att det bara fanns Ekonomi på mina anslutningsflyg inom Europa, försökte med att de skulle ta och lägga till dem baklänges, men inget gick. Nöjde mig med det och under tiden han räknade ut skatter etc. så hade han löst det på något sätt ändå (tyvärr vet jag inte vad han gjorde).

Så min strategi är att alltid utgå ifrån den längsta sträckan och sedan få dem att plocka på flight för flight. Jag servar med flightnummer allt som oftast. Nu hade jag hittat alla mina connections via SAS Star Alliance Rewardsök.

Inspirerad av @Tonton och hans rundtur i forna sovjetrepubliker, tänkte vi göra nåt liknande i sommar. Eftersom jag gärna vill få in så mycket som möjligt på några få semesterveckor och gärna vill se Afrika (Tanzania/Etiopien) så såg jag en möjlighet: En bonustur (enkel) från Baku till centralafrika. Nu finns det inga direktflyg med Star alliance så vi måste flyga via dyrare zon (läs Europa). På sas.se kommer det upp förslag via Turkiet. Någon som vet om man får brodera lite mer (tänkte oss via IST till ATH och sen till Addis)? Som jag förstått bokar man vanlig bonusresa via sas kundservice och inte genom SAS Tallinn. Hur flexibla är SAS med två byten i dyrare zon? OBS gäller inte 2-4-1.

Inspirerad av @Tonton och hans rundtur i forna sovjetrepubliker, tänkte vi göra nåt liknande i sommar. Eftersom jag gärna vill få in så mycket som möjligt på några få semesterveckor och gärna vill se Afrika (Tanzania/Etiopien) så såg jag en möjlighet: En bonustur (enkel) från Baku till centralafrika. Nu finns det inga direktflyg med Star alliance så vi måste flyga via dyrare zon (läs Europa). På sas.se kommer det upp förslag via Turkiet. Någon som vet om man får brodera lite mer (tänkte oss via IST till ATH och sen till Addis)? Som jag förstått bokar man vanlig bonusresa via sas kundservice och inte genom SAS Tallinn. Hur flexibla är SAS med två byten i dyrare zon? OBS gäller inte 2-4-1.
Svårt att säga men det är iaf lite mer flexibelt normalt sett än med en voucher.
Vad som kommer upp online är kanske en fingervisning? När du söker angiven rutt?

Toppen