Aldrig har jag haft en så dålig upplevelse av Tallin som jag hade idag. Jag provade att prata med två olika agenter och båda var riktigt dåliga, fast på olika sätt.
Samtal 1:
Jag ber om hjälp att hitta en resa för 2 personer under februari månad till destination x, utresa från arlanda och vi kan göra stopp i vilken europeisk stad som helst. Denna agent kunde inte hjälpa oss, om jag inte avgav exakt datum jag ville resa. Jag sa att vi är fultl flexibla på hela månaden men hon var tvungen att söka dag för dag, och en separat sökning för varje utreseflyglats. Sånt jävla bullshit. Jag började med att säga att hon kunde söka den datum y från flygplats z, till destination z. Nej hon hittade inget. Sen satt hon tyst, jag frågade om hon kunde kolla någon av de andra europeiska flygplatserna men det kunde hon inte. "tell me time and orgin of the flight". Hon pasasde även på att inflika att det kostar 375kr om hon ens ska boka något. Jag sa tack och hej, och avslutade samtalet.
Samtal 2:
En annan agent och jag kopplar på trevligaste tonläget. Ber om att få hjälp att boka en resa för mig och frun. Vi är helt felxibla under hela februari månad, och vi vill till storstaden X. Agenten informerade om att han inte kan söka mer än 1 dag åt gången men han skulle hjälpa till. Vi började med en dag och han hittade platser. Han var då snabb att informera att det kostar 375kr per person om vi vill boka. Han hänvisade mig till webben om jag inte ville betala detta och jag påekade att dessa platser inte är möjligt för mig att boka. Men det spelade ingen roll, 375kr + 450kr per pax. Jag sa tack och hej, och avslutade samtalet.