Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Eller jag kanske läste lite fort där. Fram till 21/9 hittar jag vilket är 330 dagar.

hur bär jag mig åt när jag hittat en biljett på första datumet men måste vänta in några dagar till för att hitta return? Bokar one-way för mer poäng och sen ringer in och justerar?
Boka t o r, hem samma dag, sedan kan du flytta returen när ditt önskade hemresedatum släpps, detta brukar gå att göra själv online.

Då ska jag påbörja den dagliga bevakningen nu när mina datum börjar närma sig. Måste dock säga att SAS webbverktyg för bokning är ruskigt dåligt just nu. Upplever en försämring.

t.ex väljer jag att titta på ewr-arn hittar jag mycket resor sept 2020. Tittar jag på t-r samma sträcka säger sas att noll biljetter finns.

den hänger sig i sökningar ofta och säger att ingen flighter går att hitta.

Då ska jag påbörja den dagliga bevakningen nu när mina datum börjar närma sig. Måste dock säga att SAS webbverktyg för bokning är ruskigt dåligt just nu. Upplever en försämring.

t.ex väljer jag att titta på ewr-arn hittar jag mycket resor sept 2020. Tittar jag på t-r samma sträcka säger sas att noll biljetter finns.

Så du hittar resor ARN-EWR också? Dvs båda sträckorna hittar du platser på om du söker på enkelresa.

Leta förat enkelresor, när du hittat rätt tillgång söker du exakt de datumen t o r.
SAS sida buggar ut om det inte finns platser åt ena hållet, då visas inget åt andra hållet heller, trots att det kanske finns.

Absolut möjligt, finns/fanns relativt gott med Singapore First för 1-2 pers från London.
Ring Tallinn så snart som möjligt och hör vilka datum de hittar detta. Att lägga till flighten ut till Bali ska inte vara några problem.

Dessa platser med Singapore First hittar man inte på nätet för eurobonus utan måste ringa och fråga.

Tack!

Jag har förstått att det inte går att se dessa platser med säkerhet för Eurobonus, men jag trodde att man kunde få en föraning genom att göra sökningar hos United?

När jag säker på United, så hittar jag inte en biljetter i business, dock så finns det en hel del business om jag söker på Awardfares.

Tack!

Jag har förstått att det inte går att se dessa platser med säkerhet för Eurobonus, men jag trodde att man kunde få en föraning genom att göra sökningar hos United?

När jag säker på United, så hittar jag inte en biljetter i business, dock så finns det en hel del business om jag söker på Awardfares.
United har inte tillgång till Singapore First så du kan inte se dom där heller, det är i stort sätt bara Miles & More och KrisFlyer (som jag kommer på nu på rak arm) som har tillgång till Singapore First awards, och deras tillgänglighet skiljer sig mycket från SAS.
Ska du leta Singapore biljetter är det troligtvis bäst att söka på SAS sida för star allaince sökning, men där kan du bara se ekonomi och business.

SAS har inte släppt någonting till EWR under perioden 1/9 - 20/9, varken från ARN, CPH eller OSL.
Vad detta sedan beror på vet jag inte, men jag antar att det i detta forum finns många andra som kan svara på den frågan

Last edited:
Aldrig har jag haft en så dålig upplevelse av Tallin som jag hade idag. Jag provade att prata med två olika agenter och båda var riktigt dåliga, fast på olika sätt.

Samtal 1:
Jag ber om hjälp att hitta en resa för 2 personer under februari månad till destination x, utresa från arlanda och vi kan göra stopp i vilken europeisk stad som helst. Denna agent kunde inte hjälpa oss, om jag inte avgav exakt datum jag ville resa. Jag sa att vi är fultl flexibla på hela månaden men hon var tvungen att söka dag för dag, och en separat sökning för varje utreseflyglats. Sånt jävla bullshit. Jag började med att säga att hon kunde söka den datum y från flygplats z, till destination z. Nej hon hittade inget. Sen satt hon tyst, jag frågade om hon kunde kolla någon av de andra europeiska flygplatserna men det kunde hon inte. "tell me time and orgin of the flight". Hon pasasde även på att inflika att det kostar 375kr om hon ens ska boka något. Jag sa tack och hej, och avslutade samtalet.

Samtal 2:
En annan agent och jag kopplar på trevligaste tonläget. Ber om att få hjälp att boka en resa för mig och frun. Vi är helt felxibla under hela februari månad, och vi vill till storstaden X. Agenten informerade om att han inte kan söka mer än 1 dag åt gången men han skulle hjälpa till. Vi började med en dag och han hittade platser. Han var då snabb att informera att det kostar 375kr per person om vi vill boka. Han hänvisade mig till webben om jag inte ville betala detta och jag påekade att dessa platser inte är möjligt för mig att boka. Men det spelade ingen roll, 375kr + 450kr per pax. Jag sa tack och hej, och avslutade samtalet.

Han hänvisade mig till webben om jag inte ville betala detta och jag påekade att dessa platser inte är möjligt för mig att boka.

Underligt, vad var det som de tyckte du skulle kunna boka på webben? Eller är det den gamla devisen de hade om att de bara söker A-Z om man vill boka business och alltså inte tillåter "designade" bokningar?

Toppen