Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur bär man sig åt när det ser ut enl. nedan? (Se bild) Finns ju 3 business-biljetter på samma flight men sedan bara 1 plats på respektive transfer (i detta fall mellan cph-arn). Kan man ringa in och ta 1 plus och en economy om det finns så man får allt på samma bokning?
 

Attachments

  • B24797E8-673C-4BA1-81DA-EF257EA6B4D9.png
    B24797E8-673C-4BA1-81DA-EF257EA6B4D9.png
    151,9 KB · Visningar: 405
Hur bär man sig åt när det ser ut enl. nedan? (Se bild) Finns ju 3 business-biljetter på samma flight men sedan bara 1 plats på respektive transfer (i detta fall mellan cph-arn). Kan man ringa in och ta 1 plus och en economy om det finns så man får allt på samma bokning?
Det är inget där som talar för att det finns 3 biljetter tillgängliga. Det finns en biljett på longhaul benet, som kan användas med valfri anslutning. Men inte mer än en i taget.
 
Det är inget där som talar för att det finns 3 biljetter tillgängliga. Det finns en biljett på longhaul benet, som kan användas med valfri anslutning. Men inte mer än en i taget.

Du har såklart rätt! Testade söka direkt till CPH och då visas endast en tillgänglig biljett på longhaulen.
 
Underligt, vad var det som de tyckte du skulle kunna boka på webben? Eller är det den gamla devisen de hade om att de bara söker A-Z om man vill boka business och alltså inte tillåter "designade" bokningar?

Jadu jag vet faktiskt inte. Jag tolkade det som att dom inte kunde/ville söka efter någon resa åt mig. Utan hänvisade mig bara online. Man undrar ju vad man skulle betala 375kr för...

Hoppas det berodde på att klockan var 15:30 respektive 16:30 och att dom har mer energi imorgon bitti.
 
Jadu jag vet faktiskt inte. Jag tolkade det som att dom inte kunde/ville söka efter någon resa åt mig. Utan hänvisade mig bara online. Man undrar ju vad man skulle betala 375kr för...

Hoppas det berodde på att klockan var 15:30 respektive 16:30 och att dom har mer energi imorgon bitti.


Vad är det som gör att du inte kan boka online då?
 
Hoppas det berodde på att klockan var 15:30 respektive 16:30 och att dom har mer energi imorgon bitti.
Ja det får man ju verkligen hoppas!! Ska dom börja att ta 375 i avgift även för dom resor som inte går att boka via självbetjäning så finns det ju ingen anledning alls för SAS att fixa en bokningssida som går att använda för oss som inte utgår ifrån en storstad :( Då tjänar dom ju bara mer pengar på att ha undermåliga bokningsverktyg... (Jag syftar på både award och revenue)
 
Aldrig har jag haft en så dålig upplevelse av Tallin som jag hade idag. Jag provade att prata med två olika agenter och båda var riktigt dåliga, fast på olika sätt.

Samtal 1:
Jag ber om hjälp att hitta en resa för 2 personer under februari månad till destination x, utresa från arlanda och vi kan göra stopp i vilken europeisk stad som helst. Denna agent kunde inte hjälpa oss, om jag inte avgav exakt datum jag ville resa. Jag sa att vi är fultl flexibla på hela månaden men hon var tvungen att söka dag för dag, och en separat sökning för varje utreseflyglats. Sånt jävla bullshit. Jag började med att säga att hon kunde söka den datum y från flygplats z, till destination z. Nej hon hittade inget. Sen satt hon tyst, jag frågade om hon kunde kolla någon av de andra europeiska flygplatserna men det kunde hon inte. "tell me time and orgin of the flight". Hon pasasde även på att inflika att det kostar 375kr om hon ens ska boka något. Jag sa tack och hej, och avslutade samtalet.

Samtal 2:
En annan agent och jag kopplar på trevligaste tonläget. Ber om att få hjälp att boka en resa för mig och frun. Vi är helt felxibla under hela februari månad, och vi vill till storstaden X. Agenten informerade om att han inte kan söka mer än 1 dag åt gången men han skulle hjälpa till. Vi började med en dag och han hittade platser. Han var då snabb att informera att det kostar 375kr per person om vi vill boka. Han hänvisade mig till webben om jag inte ville betala detta och jag påekade att dessa platser inte är möjligt för mig att boka. Men det spelade ingen roll, 375kr + 450kr per pax. Jag sa tack och hej, och avslutade samtalet.
Oj, detta lät nästan som min erfarenhet med SAS diamanttjänst. Ringde dem då jag inte orka ringa Tallinn en dag.
Blev mött av en sjukt dryg tjej som sa att hon inte kunde söka.

När jag sen fick henne att söka på ett datum och leta efter förstaklass så sa hon att hon hitta Turkish med 2 first.
Jag meddela att hon ser fel då Turkish inte har first och jag. Letar efter Singapore airlines som jag sa tidigare. Då sa hon jag citerar:

"turkish har visst first. Du ska inte läxa upp mig på mitt jobb! Men eftersom du inte verkar nöjd så tycker jag vi lägger på här. Hejdå!"

Jag var helt stum...
 
Toppen