Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej!

Då var det premiär för mitt första inlägg här på forumet.
I början på sommaren så hittade jag hit för första gången, jag insåg ganska snabbt att jag skulle kunna samla på mig en hel del poäng.

Sagt och gjort, så ansökte jag om ett Amex Elite och gick in till 100% för att samla poäng.
Efter nästa autosweep så kommer jag att ha ca 350.000 ep och två vouchers.

Nu vill jag såklart hitta en trevlig resa i first och har börjat spana på en långweekend på Bali för mig och sambon.
Frågan är ju om det är realistiskt att hitta två pax i first med SQ?

Tanken är att åka någon gång i mars/april, exakt datum är flexibelt.

Optimal rutt för oss skulle vara:

CPH-LHR-SIN-DPS

Helt OK med first ena resvägen och C andra.

Någon som har tips och trix för en rookie?

Tack!
Absolut möjligt, finns/fanns relativt gott med Singapore First för 1-2 pers från London.
Ring Tallinn så snart som möjligt och hör vilka datum de hittar detta. Att lägga till flighten ut till Bali ska inte vara några problem.

Dessa platser med Singapore First hittar man inte på nätet för eurobonus utan måste ringa och fråga.

Absolut möjligt, finns/fanns relativt gott med Singapore First för 1-2 pers från London.
Ring Tallinn så snart som möjligt och hör vilka datum de hittar detta. Att lägga till flighten ut till Bali ska inte vara några problem.

Dessa platser med Singapore First hittar man inte på nätet för eurobonus utan måste ringa och fråga.
Inte nödvändigtvis, jag hade problem med married segments och protected då jag bokade men det kanske var för att jag bokade nära inpå.
Även om tillgänglighet fanns segment för segment så kunde de inte boka DPS-SIN-...
Innan jag bokade om resan så kunde de bara boka på 330 DPS-SIN ( gamla kabinen)

Om det är så att man bokar en SAS Business till nordamerika och SWISS Business hem från nordamerika för 130k poäng, borde inte SAS leget dit vara 50k poäng och SWISS något mer? Eller är det så att bara för man inte åker SAS fram och tillbaka blir det inte 100k poäng utan 130k poäng ändå?

Om det är så att man bokar en SAS Business till nordamerika och SWISS Business hem från nordamerika för 130k poäng, borde inte SAS leget dit vara 50k poäng och SWISS något mer? Eller är det så att bara för man inte åker SAS fram och tillbaka blir det inte 100k poäng utan 130k poäng ändå?
Så fort du kombinerar med star alliance så är det den poängtabellen som gäller.

Letar en bonusresa helst från ARN till New York september eller början av oktober 2020. Hittar just nu främst med United, TAP och LOT vilken av dessa är att föredra?

Är jag för tidigt ute för SAS i slutet av sept/ början av oktober nästa år?

Letar en bonusresa helst från ARN till New York september eller början av oktober 2020. Hittar just nu främst med United, TAP och LOT vilken av dessa är att föredra?

SAS släpper väl awards 330 dagar innan avresa. Så kanske en smula tidig.

SAS släpper väl awards 330 dagar innan avresa. Så kanske en smula tidig.

Awardfares.com har gjort en lista som summerar ihop när flygbolag och lojalitetsprogram brukar släppa sina awardbiljetter.

Ultimate Guide to Award Release Dates | AwardFares Blog

Eller jag kanske läste lite fort där. Fram till 21/9 hittar jag vilket är 330 dagar.

hur bär jag mig åt när jag hittat en biljett på första datumet men måste vänta in några dagar till för att hitta return? Bokar one-way för mer poäng och sen ringer in och justerar?

Eller jag kanske läste lite fort där. Fram till 21/9 hittar jag vilket är 330 dagar.

hur bär jag mig åt när jag hittat en biljett på första datumet men måste vänta in några dagar till för att hitta return? Bokar one-way för mer poäng och sen ringer in och justerar?
Ja, det är säkrast, annars är risken stor att någon annan bokar de biljetterna

Toppen