Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ok, väl så. Men vad kallar man då det periodiska icke-släppande av biljetter 330+ varje år 1 Juli-15Aug samt 15Dec-10Jan ? Gray-out?
Finns inget begrepp för det. Det är bara en effekt av att SAS aldrig lovat att de faktiskt släpper biljetter 330 dagar före avgång - det är bara så tidigt de kan släppa biljetter och de brukar göra det. Men som vanligt övertolkas denna vetskap lätt och då blir det att "om det inte släpps biljetter 330 dagar före avresa så släpps inga" och det är fel.

Håller på att försöka boka min första award-resa. Enligt Uniteds hemsida finns tillgänglighet, men när jag ringde SAS (svenska) så kunde de inte hitta någon tillgänglighet i first på sträckan CDG - BKK. Testade även att ringa till Tallinn trots att jag inte ska använda någon 2-4-1, men deras system låg nere för tillfället.

singapore.png

Är det kört? Kan det stämma att det inte finns någon tillgänglighet trots att det ser ut att göra det på United? Hur går jag tillväga?
Hjälp en novis - all hjälp uppskattas!

Bara för att du ser något på United så finns det absolut inga som helst garantier för att det även gäller Eurobonus!

Oftast fungerar det och är samma inventory för båda programmen MEN på Uniteds sida ser du trots allt platser och priser som gäller för Uniteds bonusprogram. Det innebär inte på något vis att det skulle fungera med andra bonusprogram, även om korrekationen till Eurobonus är tillräckligt bra för att det i normalfallet skall ge en väldigt hygglig indikation.

Bara för att du ser något på United så finns det absolut inga som helst garantier för att det även gäller Eurobonus!

Oftast fungerar det och är samma inventory för båda programmen MEN på Uniteds sida ser du trots allt platser och priser som gäller för Uniteds bonusprogram. Det innebär inte på något vis att det skulle fungera med andra bonusprogram, även om korrekationen till Eurobonus är tillräckligt bra för att det i normalfallet skall ge en väldigt hygglig indikation.
Tack för klargörandet. Antar att jag helt enkelt får ringa in till SAS och se om det finns tillgänglighet de närliggande datumen.

Antar att jag helt enkelt får ringa in till SAS och se om det finns tillgänglighet de närliggande datumen.
Du kan naturligtvis ringa in och söka lite på måfå. Alternativt använder du SAS tämligen nysläppta egna bokningssida här:
Star Alliance Award | SAS
Det vore ju synd att kalla den komplett men den visar i alla fall tydligt vad som finns tillgängligt för just Eurobonus nu. Dock visar den ännu inte First överhuvudtaget, där är det fortfarande bara manuell hantering som gäller.

Håller på att försöka boka min första award-resa. Enligt Uniteds hemsida finns tillgänglighet, men när jag ringde SAS (svenska) så kunde de inte hitta någon tillgänglighet i first på sträckan CDG - BKK. Testade även att ringa till Tallinn trots att jag inte ska använda någon 2-4-1, men deras system låg nere för tillfället.

singapore.png

Är det kört? Kan det stämma att det inte finns någon tillgänglighet trots att det ser ut att göra det på United? Hur går jag tillväga?

Den där sträckan syns även som OK i expertflyer (2 platser), och då är det minst 99% troligt att den går att boka med Eurobonus. Ring igen och hoppas att få prata med någon annan.

Att ringa Tallinn tror jag inte ger någon utdelning.

singapore.png

Att ringa Tallin utan en 2-4-1 är ingen idé och bara slöseri med din och deras tid. Köerna kan vara långa för att komma fram.
Tallin ska bara användas för 2-4-1.
Sen om man hamnar där för att man är EBG/EBD och ringer efter kontorstid, det är en annan sak.

Hej,

Sitter och funderar på en resa till SJO under våren, helst 3-4 veckor i slutet Februari - Mars.
Har förstått det som att den bästa rutten är ARN-FRA-PTY-SJO med Lufthansa.

1. Vart säker jag bäst efter tillgänglighet i Premium / Business / First på lufthansa?
2. Vad bör jag räkna med att det går i i EB Poäng för två vuxna och en 4-åring?

Mvh
Jonas

Hej,

Sitter och funderar på en resa till SJO under våren, helst 3-4 veckor i slutet Februari - Mars.

1. Vart säker jag bäst efter tillgänglighet i Premium / Business / First på lufthansa?

Mvh
Jonas
Vi åkte till SJO i våras. Men istället för FRA åkte vi via New York med SAS. Skatterna blev betydligt lägre då också än när vi ttttade på FRA.

Hej,

Mvh
Jonas
Hej och välkommen.
Om du kikar igenom lite på forumet så hittar du massor av information kring det du letar efter.
Första steget (din punkt två) är ju att ha koll på kostnad i poäng, det finns på SAS sida:
Poängtabeller | SAS

1. De flesta använder nog uniteds sökmotor, eller nu senare SAS. Eventuellt expertflyer också. (finns viss funktionalitet gratis sedan en pro variant som kostar lite men väl värt det om man vill jobba med bevakningar etc).
http://www.businessclass.se/forum/t...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/
till hemsidan: https://www.united.com/ual/en/us/

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Normalt kommer släpp av bonusplatser ca 330 dagar innan avfärd så det gäller att hänga på låset eller vara flexibel med datum/routing

Toppen