Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Varför borde de vara det?

Utomeuropeiska bolag, ifall de flyger till navflygplatserna, kan ha feeders tillagda. Annars krävs flyg i samma kabinklass.

Air Europa och Virgin flyger från MAN och MAD och de är inte utomeuropeiska.
Dessa flygplatser finns inte med på SAS lista.

Enligt Sky Team sidan är MAN och MAD hubs, men tydligen inte LGW (fast det borde ju vara det eftersom SAS skrivit LON)

Last edited:
Någon som har haft problem att sätta ihop två GA segment?

AAA-CGK-BBB

Kundtjänst hittar segmenten för sig, men inte tillsammans. Testat med ett antal kombinationer tillsammans med vad som jag upplevde vara en mycket kompetent agent.

Någon som har haft problem att sätta ihop två GA segment?

AAA-CGK-BBB

Kundtjänst hittar segmenten för sig, men inte tillsammans. Testat med ett antal kombinationer tillsammans med vad som jag upplevde vara en mycket kompetent agent.
Har lyckats en gång för ett tag sedan men nyligen gick det inte alls. Även efter ett antal huaca. De verkar köra hårt på married segments.

Har lyckats en gång för ett tag sedan men nyligen gick det inte alls. Även efter ett antal huaca. De verkar köra hårt på married segments.

Surt, hon jag pratade med var väldigt lösningsorienterad men hon köpte inte denna AAA-CGK-KUL-CGK-BBB vilket jag köper men det gick för henne att lägga in då KUL-CGK flögs med KLM...

Ren SAS-award. Har bokat
CPH-HND med ekonomi ut och biz hem med 2-for-1, poäng & voucher fortfarande giltiga.

Insåg dock att det fanns resa ut både 1 och 2 dagar innan. Det har inte gått 24 timmar än så kan man utnyttja öppet köp för att:
Boka om ena benet utan kostnad?
Eller
Avboka utresan och få en enkelresa HND-CPH men sen lägga till en utresa på samma bokning för att använda samma voucher.?

Ren SAS-award. Har bokat
CPH-HND med ekonomi ut och biz hem med 2-for-1, poäng & voucher fortfarande giltiga.

Insåg dock att det fanns resa ut både 1 och 2 dagar innan. Det har inte gått 24 timmar än så kan man utnyttja öppet köp för att:
Boka om ena benet utan kostnad?
Eller
Avboka utresan och få en enkelresa HND-CPH men sen lägga till en utresa på samma bokning för att använda samma voucher.?
Jag har för mig att det bara är fri avbokning men inte ombokning. Vad säger systemet om du testar ombokning på webb eller app?

Tänk dock på att om du avbokar så är det inte säkert platserna går tillbaka så du kan dom boka igen, därför skulle jag satsa på ombokning om det är business till/från Japan som står på spel.

Jag har för mig att det bara är fri avbokning men inte ombokning. Vad säger systemet om du testar ombokning på webb eller app?

Tänk dock på att om du avbokar så är det inte säkert platserna går tillbaka så du kan dom boka igen, därför skulle jag satsa på ombokning om det är business till/från Japan som står på spel.
Fast fri avbokning på rena SAS awards är väl borttaget sedan en tid, så ombokning är ju att föredra - samma avgift fast utan risk

1772525362975.png

Igår fantastiska agenter, idag herregud.

Någon som stött på hindret ---> du måste vänta 24h för att få lägga på feeders eftersom du fortfarande har öppet köp?

Igår fantastiska agenter, idag herregud.

Någon som stött på hindret ---> du måste vänta 24h för att få lägga på feeders eftersom du fortfarande har öppet köp?
Inte med tanke på att Öppet köp är borttaget (i alla fall på revenue biljetter, har aldrig hört talas om öppet köp på bonusbiljetter)

Toppen