Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ah. Missat det. Har man specificerat feederflygplatser? Typ endast sas-hubbarna?
Var har du läst om feeders och vad stod det då där?

Det här tror jag är den officiella informationen, och i den svenska versionen heter det "anslutningsflyg" - rulla ner till "Mer information" och läs i original vad det står:

Det här tror jag är den officiella informationen, och i den svenska versionen heter det "anslutningsflyg" - rulla ner till "Mer information" och läs i original vad det står:

Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON.

flygplatser som t.ex. MAD och MAN borde ju också vara navflygplatser, och hur gör man med utomeuropeiska bolag?

Det här med feeders och olika bokningsklasser… Är inte det lite vanskligt, om man vill resa med mycket bagage (iom. att business tillåter både fler och tyngre väskor)?

För partnerflyg har jag även efter alliansbytet ringt in och bokat hela resan i ett svep. Känns som att merparten av problemen man läser om har med feeders att göra. Det blir lite mer utmanande att hitta alla ben i business (förut kunde man väl blanda, så länge man betalade för den dyraste?) men just short-hauls brukar ändå ha rätt bra utbud.

Det här med feeders och olika bokningsklasser… Är inte det lite vanskligt, om man vill resa med mycket bagage (iom. att business tillåter både fler och tyngre väskor)?
Inte det minsta, då det allt som oftast är MSC som avgör och det är långa sträckans regler som gäller för bagaget (finns dock undantag).
Men om du nu planerar att åka med 3x32kg (eller mer) på en award så får du helt enkelt läsa på vad som gäller. De flesta klarar sig dock rätt bra med lättare och färre bagage än så.

Inget.. i början av övergången kunde man ju lägga på anslutning till alla möjliga städer..

Inte det minsta, då det allt som oftast är MSC som avgör och det är långa sträckans regler som gäller för bagaget (finns dock undantag).
Men om du nu planerar att åka med 3x32kg (eller mer) på en award så får du helt enkelt läsa på vad som gäller. De flesta klarar sig dock rätt bra med lättare och färre bagage än så.

MSC?

Inte alltid det hjälper att läsa på, tyvärr. Jag har själv råkat ut för att bli nekad incheckning av +23kg väskor, även på ren SAS-flygning (trots C-klass hela vägen). Finns det risk för strul är det nog ändå en bra idé att utgå ifrån det sämre alternativet.

I teorin ja, men i praktiken är kunskaperna om MSC större i detta forum än bland checkin-agenter generellt.

Toppen