Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag tror att jag förklarade dåligt bara, jag tog inte med att jag har både tur och retur klar för mig redan. Både jag och kundtjänsten ser returen på resan, men det är en open jaw än så länge, innan jag lagt till feeders. Så jag kan alltså inte boka hela resan online. Hade kundtjänsten bara kunnat se min utresa också så hade jag kunnat boka både tur och retur direkt. Då hade kostnaden bara blivit 150 kronor för att lägga till feeders, ut från ARN till Amsterdam och hem från London.

Tänker jag rätt? Något jag inte tänkt på så jag kan undvika detta?

Det där är ju ett jäkla otyg, visas platser separat så borde de gå att lägga till på både nya och befintliga bokningar.
Har stött på det med SkyTeam men inte med rena SAS bokningar. I fallet med SkyTeam så ändrades det inte alls utan jag fick köpa separat feeder.
Håller med. Vi bokade i mars och varenda feeder jag sett online på SAS Partner kunde inte SAS kundtjänst se. Till slut lyckades vi hitta en feeder (efter 19 samtal om enbart att lägga på feeder).

Nu har Garuda bokat om vår hemresa flera dagar senare (!) vilket då medför att vår feeder AMS - ARN måste bokas om.
SAS säger att de inte kan hitta någon feeder, även om jag säger exakta tider från Sky Team search. Vid ett tillfälle sade en agent att han hittade en feeder men med ca 8 tim transfertid och föreslog att vi skulle avvakta, dels på fler feedersläpp och dels utifrån Garuda kanske gör ytterligare ändringar....

Hur tycker ni vi ska gå tillväga? Ska vi försöka boka ny feeder om vi hittar den? eller ska vi avvakta?

tack på förhand!

Har hittat awardresa (2-4-1) "långa benet" på SAS-sidan för partnerflygbolag, om jag sedan vill se tillgänglighet för feeder flighten från Stockholm till t ex Frankfurt, var ser jag denna tillgänglighet?

Har hittat awardresa (2-4-1) "långa benet" på SAS-sidan för partnerflygbolag, om jag sedan vill se tillgänglighet för feeder flighten från Stockholm till t ex Frankfurt, var ser jag denna tillgänglighet?
Söker i SAS verktyg för partner awards som ARN-XYZ. Alt i SAS "egna"/vanliga verktyg för poängbiljetter om det är feeder med SAS du förväntar dig att hitta.

Vet inte om det tagits upp men nytt för mig. Länken i appen är trasig men man kan se ny poängtabell på hemsidan.

IMG_1395.jpeg

Toppen