Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Fått en ändring i en av mina rena SAS-bonus-bokningar där jag haft Biz på långa flygen men ekonomi på ARN-CPH/CPH-ARN. Iom ändring får jag välja närliggande datum som inte har bonusplatser kvar, men märkt att vissa av dessa dagar även har business på SH-flygen. Kan jag byta dessa i samband med gratis-ändringen eller är dessa separata?

Tänkte kolla här ifall någon vet, men ringer och kollar imorgon om jag kan få igenom uppgradering på SH och byte till bättre datumen.

Någon som haft problem med SAS-awards och att lägga till anslutningar? Försökt lägga in GOT-CPH t/r till en bokning senaste månaderna men bonusplatserna är låsta för endast nybokningar, när brukar det ändras? Om det nu gör det närmare inpå.

Någon som haft problem med SAS-awards och att lägga till anslutningar? Försökt lägga in GOT-CPH t/r till en bokning senaste månaderna men bonusplatserna är låsta för endast nybokningar, när brukar det ändras? Om det nu gör det närmare inpå.
Extremt strul. Supporten beklagade sig men guldchatten sa att det händer så på ett antal bokningar. Jag har en ARN-CPH-ICN jag inte kan koppla på en CPH-ICN där båda flygen är med SAS. Ingen good will kunde jag heller få då jag bokade separat bokning för att vara säker på att platserna finns kvar. :)
De säger bara att platserna kan släppas längre fram, men ingen garanti.

Supporten rekommenderade att lägga en complaint, men vi får se om det blir av.

Det där är ju ett jäkla otyg, visas platser separat så borde de gå att lägga till på både nya och befintliga bokningar.
Har stött på det med SkyTeam men inte med rena SAS bokningar. I fallet med SkyTeam så ändrades det inte alls utan jag fick köpa separat feeder.

Det här borde jag veta men kan helt enkelt inte komma ihåg.... Har några resor bokade sista halvåret nästa år, har inte varit möjligt att lägga till feedeers än. Vouchers (åtminstone en av dem) som använts går ut 31/12 2025. Betyder det att jag måste lösa feeders innan detta år är slut eller kan jag lägga till dessa under 2026 även om voucher har gått ut?

Det här borde jag veta men kan helt enkelt inte komma ihåg.... Har några resor bokade sista halvåret nästa år, har inte varit möjligt att lägga till feedeers än. Vouchers (åtminstone en av dem) som använts går ut 31/12 2025. Betyder det att jag måste lösa feeders innan detta år är slut eller kan jag lägga till dessa under 2026 även om voucher har gått ut?
Går voucher ut kan du inte boka om, utan att voucher försvinner.

Ska du göra ändringar måste voucher och poängen vara giltiga.

Hur vanligt är det att man kan hitta en long haul enkel utan byten i sas partnersök men när man försöker ringa in och boka den så kan inte kundtjänst se resan över huvud taget i sitt system? Ringt två gånger. Är det huaca eller är det så det kan vara helt enkelt? Stör mig på att jag åker på 750x2 i ombokningsavgift om jag skulle boka den själv online först för att sedan ringa in och lägga på retur och feeders...

Hur vanligt är det att man kan hitta en long haul enkel utan byten i sas partnersök men när man försöker ringa in och boka den så kan inte kundtjänst se resan över huvud taget i sitt system? Ringt två gånger. Är det huaca eller är det så det kan vara helt enkelt? Stör mig på att jag åker på 750x2 i ombokningsavgift om jag skulle boka den själv online först för att sedan ringa in och lägga på retur och feeders...
Har varit ganska mycket skillnader på allmänna sökmotorn vs den interna. Feeder är inte 750kr i ombokningsavgift. Ditt tillägg av retur skulle redan trigga ombokningsavgift, så ser inte relevansen på feederavgift.

Du kan prova ringa in, ibland har agenten låtit mig boka online och så har dom fixat resten utan extra kostnad.

Sk
Ska du lägga på retur måste du oavsett betala 750 per person, så ser inte riktigt problemet.

Om du hittar det online, boka tor redan nu så är det bara feeders som behöver läggas på sen för 150 sek (om resan startar i Sverige innan feeders)

Toppen