Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Går det inte att koppla två SAS awards? Vill kunna boka säte gratis på den andra bokningen. Var ju tvungen att boka två resor eftersom jag använde 2st 2-4-1.

Chattade med kundtjänst som skapade något case, ringde även guld som förmodligen gjorde en remark vilket inte räcker...
Nej det går inte.
De kan skriva en kommentar (fritext), men det ger ju inte andra bokningen några förmåner eller så, samt att det kräver att någon manuellt läser vad som står där.

När brukar det dyka upp bonusresor till NYC och andra vanliga destinationer i september 2026?
Det har redan släppts
Screenshot_20251104_140836_SAS.jpg

Jag har bokat en resa som present till min mor. Vill att allt ska bli så smidigt som möjligt för henne.
Ditresan är med Sas plus (Fly Premium) hem är bokat med 2-4-1 Voucher. Går det att slå ihop bokningen samt är det någon fördel att slå ihop dem?
Resan är till BKK. Är också orolig för att kundtjänst ska klanta till det så att in worst case råka något avbokas...
Vanligtvis ingen fördel men ibland kan det strula med uppdelad resa. Skulle flyga med Lufthansa till USA och blev stående i incheckningen på Arlanda i över en halvtimme när deras dator vägrade checka in oss. Till slut, efter att ha ringt flera samtal, kom de fram till att det berodde på att vi inte hade en returresa på samma PNR och då var det snabbt fixat.

Så om något strular så är det bra att berätta att man inte har en retur i samma bokning. De tyckte det var otroligt pinsamt att vi fick stå så länge, speciellt när vi var taggade som HON. Benet från Tyskland till USA var i first. :)

Går det inte att koppla två SAS awards? Vill kunna boka säte gratis på den andra bokningen. Var ju tvungen att boka två resor eftersom jag använde 2st 2-4-1.

Chattade med kundtjänst som skapade något case, ringde även guld som förmodligen gjorde en remark vilket inte räcker...
När andra reser på en guldmedlems poäng, får även de fritt sätesval. Oavsett om guldmedlemmen reser (alls). Samma gäller såklart nivåerna över. Hör med support igen och be de att lägga in ditt medlemsnummer för detta, finns en särskild transaktion för det. Sedan är det fritt fram att boka. Gjort så många gånger även i år när syrran eller mamma har rest på mina eller fruns poäng.

Edit: obs gäller SAS flyg, inte partnerflyg.

Last edited:
Toppen