Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

”Feeder” behöver inte vara i samma klass och tidigare kunde man lägga till feeder i båda ändar så det borde gå om du först bokar London-Nairobi och sen lägger till ekonomi flygen. Jag har dock för mig att det ändrats så att man enbart får boka ”feeder” till hubbarna här uppe dvs i ditt fall Stockholm-London. Men även om du hittar en agent som går med på att göra det så är det inte säkert att det går. Jag hör mer och mer om flyg som ”bara är tillgängliga för nybokning” och inte kan kombineras med en befintlig.
Feeder är enbart från Skyteam hubbar, och om jag kommer ihåg rätt enbart i Europa.

Från FRA kan du tex inte boka en feeder till CPH utan det måste vara samma klass och räknas som ombokning istället för feeder.

Finns ju inget som stoppar att någon gör fel. Men alla biljetter som bryter mot denna regel ska inte biljetteras, om ingen gör fel, och de har blivit mycket hårdare på att kontrollera detta mot tidigare.
Man läser ju rätt ofta på Facebook om folk som försökt boka om på icke tillåtna sätt och agenten säger inga problem, för att backend sedan nekar biljettering för att det bryter mot reglerna.

Letar resa till ARN-MIA och hittar:

BLL-AMS-LHR (KLM)
LHR-ATL (Virgin)
ATL-FLL (Delta)

Någon som lyckats med att plocka bort första benet/benen, i det här fallet de första två med KLM, och sen lägga till ARN-LHR? Om man det går vägen gissar jag att det inte räknas som feeder.

Toppen