Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack för svar. Om en bonusplats inte går att bokas som feeder just nu, vet du om det historiskt brukar ändras närmre resans avgång? Eller behålls alltid klassificeringen som densamma?
Omöjligt att veta, platser kommer och går och kan alltid i teorin ändras.
Tidigare innan de började med feeder konceptet så kom det oftare lite fler möjligheter till connections sista halvåret om det inte var populära avgångar. Men vad som skett historiskt är rätt irrelevant då allt är nytt med bytet till Sky Team, hur det var i Star Alliance är därmed inte något att lita på.

Det är ju helt klart att detta med att lägga till feeder till en kostnad på 150 SEK gäller för partner bonusresa men hur är det med rena SAS bonusresor? Går det att lägga till anslutningsflyg för 150 SEK eller är det ordinarie ombokningskostnad då som gäller?
Detta ska gälla för rena SAS-biljetter också (se länk och print nedan).
En helt annan fråga kring villkoren, gällande avbokningsavgift så står det ju tydligt att den är 75 EUR (/750 SEK eller motsvarande, men när man är i bokningsflödet står det 250 SEK för återbetalning. Någon som har koll på om det är 250 eller 750 för att avboka long haul bonusresa? Jag tolkar det också som att avbokning kan ske fram till avgångstid, till skillnad mot 1 timme innan avgång?

https://www.sas.se/reseinfo/biljettyper/bonusbiljetter

1760354130844.png

"Mer info" när man söker biljetter:
2025-10-13_15-10-32.PNG

• Gilla
Reactions: KED
Detta ska gälla för rena SAS-biljetter också (se länk och print nedan).
En helt annan fråga kring villkoren, gällande avbokningsavgift så står det ju tydligt att den är 75 EUR (/750 SEK eller motsvarande, men när man är i bokningsflödet står det 250 SEK för återbetalning. Någon som har koll på om det är 250 eller 750 för att avboka long haul bonusresa? Jag tolkar det också som att avbokning kan ske fram till avgångstid, till skillnad mot 1 timme innan avgång?

https://www.sas.se/reseinfo/biljettyper/bonusbiljetter

Visa bifogad bild 169153
"Mer info" när man söker biljetter:
Visa bifogad bild 169154
Det är 250 sek shorthaul och 750 sek longhaul som gäller oavsett kabinklass. Att sas har olika info på olika ställena förvånar mig inte det minsta.

Toppen