Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om jag bokar bonusresa LHR-LAX säg i juli 2026, hur länge kan jag vänta med att lägga till feeder ARN-LHR? Tänker om det finns något tidskrav på om det måste göras i samband med bonus bokningen eller liknande.

Om jag bokar bonusresa LHR-LAX säg i juli 2026, hur länge kan jag vänta med att lägga till feeder ARN-LHR? Tänker om det finns något tidskrav på om det måste göras i samband med bonus bokningen eller liknande.
Ifall du använder Amex 2-4-1 så måste den vara giltig, annars tror jag inte det är någon begränsning.

Ifall du använder Amex 2-4-1 så måste den vara giltig, annars tror jag inte det är någon begränsning.
Ja tänker är att använda 2-4-1 som går ut 31/12. Så feedern måste alltså bokas i år för att det ska gå igenom, trots att avfärd inte är förens juli 2026? Tolkar jag det rätt då?

Vi är fyra personer som ska boka en genensam resa med två st AMEX 2-4-1 (två olika kort)
Är det möjligt att ringa in till SAS och dom gör bokning för oss alla fyra eller måste vi ringa in två ggr (varje kortägare)

Ett av benen finns det bara 3 business med det går att köpa biljeten.
Är det möjligt att kombinera bonus sträckor med betalda sträckor
Detta är första sträckan,

Vi är fyra personer som ska boka en genensam resa med två st AMEX 2-4-1 (två olika kort)
Är det möjligt att ringa in till SAS och dom gör bokning för oss alla fyra eller måste vi ringa in två ggr (varje kortägare)

Ett av benen finns det bara 3 business med det går att köpa biljeten.
Är det möjligt att kombinera bonus sträckor med betalda sträckor
Detta är första sträckan,
Nej.
Och nej.

Långt svar: Det går överhuvudtaget inte att boka med två 241-voucher på en bokning, ändring efter SkyTeam-bytet. Sen att ni skulle kunna lägga på vouchers från två olika kort känns också svårt. Vems är poängen? Point Sharing?

Och det går aldrig att kombinera award och revenue.

Nej.
Och nej.

Långt svar: Det går överhuvudtaget inte att boka med två 241-voucher på en bokning, ändring efter SkyTeam-bytet. Sen att ni skulle kunna lägga på vouchers från två olika kort känns också svårt. Vems är poängen? Point Sharing?

Och det går aldrig att kombinera award och revenue.
Vi är två sällskap med varsin AMEX 2-4-1 som ska på samma resa (totalt 4 personer). Kan man inte bara uppge resp. SAS kortnr?

Så om det bara finns 3 platser tillgängliga på sträcka 1 av 4 är enda lösningen att:
Par ett bokar 4 av 4 sträcker som bonus resa
och par två bokar 3 av 4 sträcker som bonus resa och betalar den första sträckan kontant lr med poäng. Men det går inte att få dessa på samma biljett så att man kan checka in bagaget för samtliga 4 sträckor?

Last edited:
Vi är två sällskap med varsin AMEX 2-4-1 som ska på samma resa (totalt 4 personer). Kan man inte bara uppge resp. SAS kortnr?

Så om det bara finns 3 platser tillgängliga på sträcka 1 av 4 är enda lösningen att:
Par ett bokar 4 av 4 sträcker som bonus resa
och par två bokar 3 av 4 sträcker som bonus resa och betalar den första sträckan kontant lr med poäng. Men det går inte att få dessa på samma biljett så att man kan checka in bagaget för samtliga 4 sträckor?
Ifall det gick att bara ge SAS kortnummer så skulle det finnas en stor risk för poängstöld/vouchermissbruk.

Din plan låter annars bra, men det finns alltid en risk att när någon bokar en del av platserna, får försvinner de övriga tillgängliga. Så ingen garanti att när par 1 bokar sina 4/4 legs att det finns nåt kvar. Bara som en varning.
Sen går det inte att få revenue-bokningen på samma biljett, nej. Det som kan gå att göra på flygplatsen är att fråga om det går att skicka väskorna enligt det, men det är igen ingen garanti att de går med på det. Större sannolikhet att de funkar ifall detta är en feeder som utgår från en SAS-hub eller annan flygplats med SAS egna personal i check-in.
Så se till att boka så att det finns tid för att gå ut, ta väskor och checka in igen, gå igenom security. Om de går att skicka väskorna direkt, ta det som en bonus.

Toppen