Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Du svarar ju på din fråga själv? :p
"Självklart under voucherns giltighetstid"
Jag har aldrig gjort något sånt. Jag är väldigt novis gällande vouchers, boknings osv.. men efter ha läst forumet så antar jag att det är därför man ringer in supporten. Ville bara dubbelkolla att så var fallet.

1. Ja, men det kostar ombokningsavgift på 75 EUR/750 SEK/750 NOK/525 DKK/75 USD/96 CAD (beroende på valuta där avresan sker)
2. Ja
Tack för svaret!

Så här mycket kostar det nuförtiden för tre personer till Tyskland i Ekonomi, bokat med poäng. Har för mig att det var mycket billigare för nåt år sen. Fanns det ens en Serviceavgift?
1759929692578.png

• Wow
Reactions: Gus
Så här mycket kostar det nuförtiden för tre personer till Tyskland i Ekonomi, bokat med poäng. Har för mig att det var mycket billigare för nåt år sen. Fanns det ens en Serviceavgift?
Visa bifogad bild 169034
Märkte samma från AMS (920:), till gick på 150:- eller nåt liknande. Inte mycket att jämföra med men vet att det var bra mycket billigare förut men det har väl införts diverse skatter och avgifter i olika länder, denna serviceavgift??? Enhancement?

Märkte samma från AMS (920:), till gick på 150:- eller nåt liknande. Inte mycket att jämföra med men vet att det var bra mycket billigare förut men det har väl införts diverse skatter och avgifter i olika länder, denna serviceavgift??? Enhancement?
AMS är en av mina vanligaste destinationer pga släkt. Holländska regeringen har höjd flygskatter och avgifter rejält på några år. Även en ny skatt tillkommit, kliva på ett plan på Schiphol kostar dryga 900-en utan att flygbolaget har fått betalt någonting. Fortsatt relevant med poängbiljetter ibland när cashpriset är högt men numera ofta revenue biljetter för min del eftersom de fås för bara några 100 över skatten ganska ofta, med relativt liten framförhållning (några veckor räcker).

Om man har sas eurobonus 2-4-1 voucher, måste man specifiera airlines när man kollar på Awardfares eller räcker det med att välja SAS som loyalty program?

Jag tänkte försöka sitta uppe på nätterna och boka en resa för 2 i business när de släpps. Men jag har bara drygt 120k poäng och en 2-4-1. Om jag bokar en enkelresa, kan jag då sitta uppe på natten igen när jag vill åka hem och "lägga till" hemresan? Men då har jag ingen 2-4-1 kvar. Förstår ni mitt problem och min fråga. Hur löser jag smidigast en ToR när bara utresan finns tillgänglig pga. 330 dagar?

Jag tänkte försöka sitta uppe på nätterna och boka en resa för 2 i business när de släpps. Men jag har bara drygt 120k poäng och en 2-4-1. Om jag bokar en enkelresa, kan jag då sitta uppe på natten igen när jag vill åka hem och "lägga till" hemresan? Men då har jag ingen 2-4-1 kvar. Förstår ni mitt problem och min fråga. Hur löser jag smidigast en ToR när bara utresan finns tillgänglig pga. 330 dagar?
Hemresan måste du då ringa för att lägga till när telefonsupporten öppnar.

Var inte det lättaste att lägga till feeder Stockholm - Paris. Ser flera 5+ kombinationer på både partnersidan samt vanliga SASbiljetter. Men inga verkar gå att boka som feeder.
Vet inte hur många samtal man haft nu med SAS för att få till ombokning och försöka lägga till feeder.

Var inte det lättaste att lägga till feeder Stockholm - Paris. Ser flera 5+ kombinationer på både partnersidan samt vanliga SASbiljetter. Men inga verkar gå att boka som feeder.
Vet inte hur många samtal man haft nu med SAS för att få till ombokning och försöka lägga till feeder.
Råkat ut för samma nyligen till LHR, trodde initalt att "bara det är sas" så skall det gå bra, men alla fighterna med C tillgängligt hade enbart economy när jag ringde in som feeder, hade helst flugit från LPI med KLM (till LHR via AMS), men nödlösning just nu är från CPH med SAS i economy, får se framåt om det kommer några öppningar.

Toppen