Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har avbokat en Skyteam bokning online i maj och i februari i år avbokat jag även en Star Alliance bokning online (jag är fortfarande ledsen över detta!).
Så jag vill påstå att avboka hela bokningen kan man göra online.
På bada situationer fick jag poäng och voucher direkt.

Det går att boka av själv är min upplevelse, kanske beror på hur mycket de har petat i resan efter den första bokningen gjordes. Har gjort två avbokningar senaste veckan. Gick inte på webben men i appen gick det bra. Fick tillbaka poäng och voucher direkt.
Stort tack för hjälpen :) Jag avbokade nu genom appen, fick direkt tillbaka poäng och voucher. Fick också ett mail om återbetalning.

Har faktiskt aldrig lyckats avboka online, får bara felmeddelande. Senast för någon dag sedan skulle jag avboka men det gick inte. Försökte då i webbläsaren, så undrar varför det funkar för vissa men inte för andra.

Har faktiskt aldrig lyckats avboka online, får bara felmeddelande. Senast för någon dag sedan skulle jag avboka men det gick inte. Försökte då i webbläsaren, så undrar varför det funkar för vissa men inte för andra.
Jag tror som @JPE säger att det beror på hur mycket man har petat i resan efter den första bokningen gjordes (om första bokningen ska också vara gjort online vet jag ej). Jag har en bokning där jag har ringt in och gjort flera ändringar och där får jag meddelande att jag behöver ringa in (både på hemsidan och i appen). Bokningen jag avbokade idag i appen var bokat online och ingen ändring gjorde :)

Jag tror som @JPE säger att det beror på hur mycket man har petat i resan efter den första bokningen gjordes (om första bokningen ska också vara gjort online vet jag ej). Jag har en bokning där jag har ringt in och gjort flera ändringar och där får jag meddelande att jag behöver ringa in (både på hemsidan och i appen). Bokningen jag avbokade idag i appen var bokat online och ingen ändring gjorde :)

Resan jag försökte avboka online var bokad online utan någon förändring, så den teorin stämmer inte riktigt heller. Kanske har med vilka flygbolag som är involverade kanske? I mitt fall är det en resa på 4 legs där 3 av de är med AF och en med SAS.

Resan jag försökte avboka online var bokad online utan någon förändring, så den teorin stämmer inte riktigt heller. Kanske har med vilka flygbolag som är involverade kanske? I mitt fall är det en resa på 4 legs där 3 av de är med AF och en med SAS.
Intressant, då vet jag inte hur det fungerar :oops: Min bokning hade 4 legs, 2 med KLM och 2 med AF

Min fru som har 2F1 har bokat en resa för mig och min son online.

Kan jag ringa in och lägga på en hemresa? Poängen dras från pointshare.

Eller måsta min fru ringa in eftersom 2F1 är från hennes konto?

Min fru som har 2F1 har bokat en resa för mig och min son online.

Kan jag ringa in och lägga på en hemresa? Poängen dras från pointshare.

Eller måsta min fru ringa in eftersom 2F1 är från hennes konto?
På pappret, bör den som äger 2-4-1 ringa in och boka (lägga på resa), samt att kundtjänst skall ha en process att följa gällande detta.
I verkligheten, under de senaste 10 åren av poäng-bokande för min frus räkning (både 2-4-1 och vanliga award) så har jag endast blivit efterfrågad hennes säkerhetskod en gång. :)

Last edited:
På pappret, bör den som äger 2-4-1 ringa in och boka (lägga på resa), samt att kundtjänst skall ha en process att följa gällande detta.
I verkligheten, under de senaste 10 åren av poäng-bokande för min frus räkning (både 2-4-1 och vanliga award) så har jag endast blivit efterfrågad hennes säkerhetskod en gång. :)

Tack, blir nog så att jag får prova när det väl är dags. Troligen så kommer jag nog hitta hemresan när jag är på jobbet, så då blir det bäst att försöka ringa själv. Att låta frugan göra det själv när jag inte är i närheten är nog ingen bra ide.

Har en resa till Las Vegas med utresa på söndag. ARN-LHR-LAS med först SAS och sedan Virgin.
Fråga till experterna: Bör jag checka in i SAS-appen eller i Virgin-appen? Tänker så att det blir rätt med APIS, som jag inte kunnat fylla i ännu.

Då har du haft mer tur än jag som har bokat på fruns 2-4-1, har fått uppge säkerhetskod varje gång på telefon i år (4 samtal).

Toppen