Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Du sa att det var en skyteam-resa? Är det en sas-flight (dvs 1 leg av flera) på en skyteam-award så bör du kunna välja säte.
ja precis, en skyteam award-resa med bl.a. AF, KLM där två leg är sas-flighter. Det märkliga är att jag på AF och KLM flighterna har kunnat välja säte utan kostnad. Får det inte att fungera i SAS appen som vill ha betalt, webben verkar rejält buggig och där kommer inte ens seatmap upp, blir väl att ringa in.

ja precis, en skyteam award-resa med bl.a. AF, KLM där två leg är sas-flighter. Det märkliga är att jag på AF och KLM flighterna har kunnat välja säte utan kostnad. Får det inte att fungera i SAS appen som vill ha betalt, webben verkar rejält buggig och där kommer inte ens seatmap upp, blir väl att ringa in.
Kunde heller inte välja säte på en ren SAS flygning men det visade sig att EB numret inte låg inne. Kolla det först

Är EBD

Även om det står ett EB-nummer i huvudvyn är det värt att klicka på edit. När jag gjorde det såg jag att det saknades EB på 2 av 5 flyg, vilket även var de flygen där jag inte kunnat välja plats.
toppentips! :) detta var också fallet för mig och när jag fyllde i EB# kunde jag välja plats även hos SAS.

Nu till nästa utmaning, kunde bara att välja plats för mig själv, inte fru flygare...

Jag ska avboka en SkyTeam awardresa bokat online med 2-4-1 voucher. Hur avbokar man för att få störst chans att direkt få tillbaka giltiga poäng, voucher och skatter? Ringa in/Appen/Hemsidan? :)

Jag har avbokat en Skyteam bokning online i maj och i februari i år avbokat jag även en Star Alliance bokning online (jag är fortfarande ledsen över detta!).
Så jag vill påstå att avboka hela bokningen kan man göra online.
På bada situationer fick jag poäng och voucher direkt.

Jag ska avboka en SkyTeam awardresa bokat online med 2-4-1 voucher. Hur avbokar man för att få störst chans att direkt få tillbaka giltiga poäng, voucher och skatter? Ringa in/Appen/Hemsidan? :)
Man kan väl endast avboka Skyteam-award via att ringa in?
Det går att boka av själv är min upplevelse, kanske beror på hur mycket de har petat i resan efter den första bokningen gjordes. Har gjort två avbokningar senaste veckan. Gick inte på webben men i appen gick det bra. Fick tillbaka poäng och voucher direkt.

Toppen