Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

har missat den uppdateringen, när gjordes den?

Oavsett, notera definitionen på feeders, eller anslutningsflyg som det heter på svenska:
"Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON." Så begränsningar avseende dessa bör inte påverka anslutningar i andra regioner, exvis. KUL-CGK
Om jag inte är helt ute och cyklar så gäller feeders bara till CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON enligt texten du citerar. Så där kan du mixa klasser. men en anslutning i utanför dessa "navflygplatser" måste med andra ord måste bokas i samma klass som ursprungsrutten. Eller har jag tolkat det fel?

Oavsett, notera definitionen på feeders, eller anslutningsflyg som det heter på svenska:
"Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON." Så begränsningar avseende dessa bör inte påverka anslutningar i andra regioner, exvis. KUL-CGK
Det blir ju i så fall en ombokning med en annan kostnad och det måste vara samma klass som resten av långa benet. Som jag tolkar villkoret är KUL-CGK inte definerat som feeder.

• Gilla
Reactions: hco
Om jag inte är helt ute och cyklar så gäller feeders bara till CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON enligt texten du citerar. Så där kan du mixa klasser. men en anslutning i utanför dessa "navflygplatser" måste med andra ord måste bokas i samma klass som ursprungsrutten. Eller har jag tolkat det fel?
exakt, så har jag också tolkat det och det var vad som gällde för min senaste bokning gjord i augusti.

ja du kan lägga till legs i Asien, det är inte/ har inte varit stoppat. Finns många exempel i tråden för lyckade bokningar.

Många av dessa är väl innan de uppdaterade feeders-villkoret.

Jag tror du missförstår texten du citerar. ”Feeders” enligt ovan gör det lättare, inte svårare, för de kan läggas till i efterhand och har flexibilitet i klass. I övrigt gäller, så vitt jag förstår, att det du kan boka enbart är det som du själv kan hitta i sökverktyget. Så inget segment-för-segmentbygge, och inga separatbokade feeders på ”bortaplan”. Vissa agenter har släppt igenom detta ändå, men det är nog undantag snarare än regel idag, tyvärr. Det du fortfarande kan fixa med att ringa in istället för att boka själv är open jaw (där de två enkelresorna syns ”kompletta” online) och få feeders direkt.

Jag tror du missförstår texten du citerar. ”Feeders” enligt ovan gör det lättare, inte svårare, för de kan läggas till i efterhand och har flexibilitet i klass. I övrigt gäller, så vitt jag förstår, att det du kan boka enbart är det som du själv kan hitta i sökverktyget. Så inget segment-för-segmentbygge, och inga separatbokade feeders på ”bortaplan”. Vissa agenter har släppt igenom detta ändå, men det är nog undantag snarare än regel idag, tyvärr. Det du fortfarande kan fixa med att ringa in istället för att boka själv är open jaw (där de två enkelresorna syns ”kompletta” online) och få feeders direkt.
nä, missförstår inte. Jag skrev bara att det är möjligt att boka resor som har anslutningsflyg ex-Europa, känner till många exempel som bekräftar detta, bl.a. min egen bokning nyligen. Måhända finns det också exempel på det motsatta men det känner jag inte till.

Underbart när man lyckats söka upp alla flyg och sedan får stopp på anslutningsflygen för att agenten inte hittar anslutningsflyg nummer två som krävs för att vi ska ta oss GOT-LHR (GOT-AMS-LHR). Han skulle undersöka saken och återkomma om en timme (tror jag inte allt för mycket på då det är långt utanför deras ordinarie telefontid...).

Så vad gör man? Har is i magen och bokar LHR-destination och betalar saftiga avgifter och håller tummarna att flera anslutningsflyg släpps, (även om det är i juli och alla SAS-plan är ute ur bilden då de aldrig släpper några poängresor under högsäsong), eller förlitar sig på att KLM ska vara snälla och släppa på flera platser?

Last edited:
Känns som läge för i alla fall 2-3 HUCA :) Skulle inte lita på en agent och än mindre att hen ska ringa upp.
Är min åsikt också, har svårt att ringa dagtid så får se om jag kan lyckas lösa något imorgon. Är just nu inne på att offra mig och ev. ta en extra övernattning i Amsterdam bara för att få ihop resan. Men nya tag i morgon.

Prioriterade telefonkö som Diamond, jo tjena. Först ringde de upp men sa inget. Ringde upp igen och blev framkopplad relativt snabbt men till en engelsktalande herre som hade noll och ingen koll. Bara att utrusta sig med mycket tålamod och försöka frigöra tid på lunchen imorgon och försöka ringa.

Toppen