Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur länge brukar man få vänta på att få tillbaka sina eurobonus poäng samt AMEX voucher efter att man har avbokat en ST bonusresa? Är uppe i 30h nu, känns som det är stor risk att bonusplatserna ej finns kvar ju längre tiden går. I mitt fall så avbokades resan direkt av agenten så fort den var biljetterad då jag upptäckte att hon lagt in fel avgifter 850 DKK x2 (två personer) när jag påtalade att denna resa ej gick att boka via hemsidan så var enda alternativet att avboka och boka om enligt henne.
Du kan få tillbaka felaktiga avgifter men först efter resan är gjord. Det är inte heller säkert bonusplatserna går tillbaka till inventory efter du avbokat, så förmodligen bättre att låta det vara i framtiden beroende på resa såklart.

Hur länge brukar man få vänta på att få tillbaka sina eurobonus poäng samt AMEX voucher efter att man har avbokat en ST bonusresa? Är uppe i 30h nu, känns som det är stor risk att bonusplatserna ej finns kvar ju längre tiden går. I mitt fall så avbokades resan direkt av agenten så fort den var biljetterad då jag upptäckte att hon lagt in fel avgifter 850 DKK x2 (två personer) när jag påtalade att denna resa ej gick att boka via hemsidan så var enda alternativet att avboka och boka om enligt henne.

Normalt sätt ska det ta ungefär 1 sekund. Längre tid än så, då är något fel.

Min upplevelse är att det är ett manuellt jobb att få tillbaka poängen efter övergången till skyteam.
De gånger jag avbokat (inom 24h) för att boka något nytt så har agenten alltid få göra något för att se till att poängen kommer tillbaka till mitt konto innan vi kunnat boka något nytt. Bägge gångerna har jag blivit satt på hold i ca 10-20 min innan poängen har dykt upp igen.

Gällande voucher har jag inte haft koll

Min upplevelse är att det är ett manuellt jobb att få tillbaka poängen efter övergången till skyteam.
De gånger jag avbokat (inom 24h) för att boka något nytt så har agenten alltid få göra något för att se till att poängen kommer tillbaka till mitt konto innan vi kunnat boka något nytt. Bägge gångerna har jag blivit satt på hold i ca 10-20 min innan poängen har dykt upp igen.

Gällande voucher har jag inte haft koll
Aldrig hänt mig, men agent med rätt kompetens kan lösa det direkt på sekunden. Är väl tyvärr lite som med agenter som kan biljetterna under samtalet.

Till er som nyligen bokat bonusresor och behövt ringa för att göra en eller flera ändringar. Hur långtid har ni fått vänta eller fick ni vänta på att få biljetterna utställda?
Väntar fortfarande efter en och en halv vecka. Ringde in senast igår och förväntade mig att det skulle lösa sig idag. Men får ringa in imorgon igen och fråga varför inte biljetterna är utställda.

Hej
Feeders.

Huvudresa:
CDG-CPT-NBO-CDG.

Har fått till CDG-ARN-OSD nu. Däremot har jag inte lyckats med OSD-ARN-CDG. Nu finns det biljetter från OSD-ARN men inte ARN-CDG. Går det lägga till sträckan OSD-ARN och avvakta för ARN-CDG eller är det bara dumt?

Kombinerad Amex 241 & feederfråga för en Skyteam resa. Tänker jag rätt, för en utresa A>B>C med hemresa D>B>A. Förutsättningar: det går att boka långa benen B>C samt B>A online, och ser ut att finnas feeders i båda riktningar. Ska man göra detta i ”rätt” ordning för att få ner EB-poängkostnaden:
1. Boka långa benen online.
2. Ringa in och lägga till två feeders. Evt nya skatter.
3. Applicera voucher
Tacksam för svar från er som kan

Kombinerad Amex 241 & feederfråga för en Skyteam resa. Tänker jag rätt, för en utresa A>B>C med hemresa D>B>A. Förutsättningar: det går att boka långa benen B>C samt B>A online, och ser ut att finnas feeders i båda riktningar. Ska man göra detta i ”rätt” ordning för att få ner EB-poängkostnaden:
1. Boka långa benen online.
2. Ringa in och lägga till två feeders. Evt nya skatter.
3. Applicera voucher
Tacksam för svar från er som kan
Hur kan B till C och B till A båda vara långa ben? Menar du B till C och D till B?
Dvs feeder är mellan A och B?

Använd gärna riktiga flygplatskoder, är lättare att svara då (behöver inte vara exakt din resa men som exempel).

Så vitt jag vet kan du ändå inte boka en open jaw online utan behöver ringa? Och voucher appliceras direkt, inte i efterhand.
Rimligen bör detta kunna göras allt i ett samtal.

Toppen