Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bokade en resa med Virgin och SAS i våras för resa i februari. CPH-LHR-MLE-LHR-CPH. Nu har flygtiderna ändrats men det syns bara i appen - inga mail, inga varningar. Ingen kommunikation. Ändringen gör att vi landar 19:40 i LHR på hemresan och flyget LHR-CPH går 18:40.

Jag var med om en liknande grej för ett år sen med Virgin och då sa de att de inte kan göra något så vi fick avboka.

Stämmer de verkligen? Borde de inte lösa det åt en på något sätt? Vill helst inte behöva avboka resan!

Tack på förhand för tankar och tips!
de har ansvar att boka om er, sedan kan det vara till fördel att vara proaktiv och föreslå alternativ, ev. ta en natt i LHR om det finns tillgänglighet dagen efter

Ah, i så fall så är det ju som vilket köp som helst, med ett återköp. Tex en diskmaskin på Elgiganten, som man sedan lämnar tillbaka på öppet köp. Återköpet bokförs på en viss dag, på den dagen så får man minuspoäng motsvarande köpesumman på sitt EB-saldo hos Amex, det belastar det året som återköpet sker på... så gör man återköp den 1 januari, så börjar man det året på minus X poäng i EB-saldo hos Amex, samt på minus mot ny voucher.
Ok. Nu är jag med!! =) Tack för hjälpen=)=)

Bokade en resa med Virgin och SAS i våras för resa i februari. CPH-LHR-MLE-LHR-CPH. Nu har flygtiderna ändrats men det syns bara i appen - inga mail, inga varningar. Ingen kommunikation. Ändringen gör att vi landar 19:40 i LHR på hemresan och flyget LHR-CPH går 18:40.

Jag var med om en liknande grej för ett år sen med Virgin och då sa de att de inte kan göra något så vi fick avboka.

Stämmer de verkligen? Borde de inte lösa det åt en på något sätt? Vill helst inte behöva avboka resan!

Tack på förhand för tankar och tips!
Hade exakt samma problem som du. Såg av en slump i appen att tiderna var ändrade och att vi inte skulle hinna med SAS kärran till CPH samma kväll. Landar på LHR 19:40 med nya tiden fråN MLE med Virgin och hade flyget till CPH 19:30 med SAS. Ringde in och ville byta feeder till CPH till dagen efter 6:40 med SAS. fick bytt flyg utan problem men fick inga nya biljetter. Ringde in 2ggr till efter bytet och andra gången löste killen allt i samtalet. Dom första sa att det skulle via Eurobonus för biljettering men sista killen bara skrattade och sa ”nej detta löser jag direkt för er” 5min senare hade vi nya biljetter i malen. Rutinerad kille som ville att jag granskade det han skickat innan vi la på så allt stämde! Däremot kunde jag inte välja platser utan fick ringa in en gång till för det.

Till er som nyligen bokat bonusresor och behövt ringa för att göra en eller flera ändringar. Hur långtid har ni fått vänta eller fick ni vänta på att få biljetterna utställda?

Till er som nyligen bokat bonusresor och behövt ringa för att göra en eller flera ändringar. Hur långtid har ni fått vänta eller fick ni vänta på att få biljetterna utställda?
Gjorde ombokning av två resor, fick båda utställda dagen efter. Resorna föll dock bort, hamnade i fel kö etc, jag ringde in typ 4-5 gnger med några timmars mellanrum tills allt gick bra.
Ena resan hade det blivit något oklart fel på, efter jag ringt in sista gången tog det 1-2h innan det blev biljetterat.

Last edited:
När jag bokade CPH-LHR-CUN//LAX-LHR-CPH så kunde agenten inte få in sista segmentet så han sa att jag tyvärr måste betala en ombokning men att han hjälper mig i samma samtal. Under samtalet fick jag först biljetter för CPH-LHR-CUN//LAX-LHR och några minuter senare nya biljetter med hela bokningen. Så systemet verkar kunna släppa igenom dubbel open jaw även om reglerna inte tillåter.

Verkar som du är en av de lyckligt lottade. Jag försökte via diamantchatten att boka en retur KUL-AMS på en existerande GOT-DPS i väntan på att feeder ska öppnas upp, men det blev blankt nej.

Hade exakt samma problem som du. Såg av en slump i appen att tiderna var ändrade och att vi inte skulle hinna med SAS kärran till CPH samma kväll. Landar på LHR 19:40 med nya tiden fråN MLE med Virgin och hade flyget till CPH 19:30 med SAS. Ringde in och ville byta feeder till CPH till dagen efter 6:40 med SAS. fick bytt flyg utan problem men fick inga nya biljetter. Ringde in 2ggr till efter bytet och andra gången löste killen allt i samtalet. Dom första sa att det skulle via Eurobonus för biljettering men sista killen bara skrattade och sa ”nej detta löser jag direkt för er” 5min senare hade vi nya biljetter i malen. Rutinerad kille som ville att jag granskade det han skickat innan vi la på så allt stämde! Däremot kunde jag inte välja platser utan fick ringa in en gång till för det.
Så sjukt när man får tag i en agent som kan biljettera så direkt i samtalet, allt går så smidigt.

Hej! Går det att boka följande:
Avresa: Stad A
Ankomst: Stad B

Hemresa
Avresa: Stad B
Ankomst: Stad C?

Dvs avresa Stockholm, sedan när jag flyger tillbaka så landar jag i Köpenhamn istället?

Toppen