Hej,
Baserat på några färska erfarenheter har jag en fundering som jag hoppas någon forumvän med koll kan hjälpa mig reda ut.
Jag har försökt göra en ombokning av en internationell enkelresa med utgångspunkt från ARN, ombokningen ämnar att lägga till en hemresa. Det har blivit en ganska långdragen process (och fem samtal) på grund av olika missförstånd och okunskaper hos kundservice, vilket gjort att bokningen har vandrat mellan olika lägen i över 1,5 vecka.
Status idag:
- Poängen har dragits (igår)
- Inga nya skatter/ombokningsavgifter har debiterats
- Inga nya biljetter/biljettnummer är utställda
fråga till forumet; När anses en ombokning vara genomförd? Om jag idag ringer in igen och vill göra en ändring, faller den under pågående ombokning eller kommer de vilja ta en ny avgift trots att ingen biljett är utställd? Jag kan tycka att det är rimligt att räkna ombokningen som genomförd när nytt biljettnummer är utställt, avgifter debiterade och bokningen syns slutligt i systemet – men om detta inte har skett ska det fortfarande finnas möjlighet för ytterligare ändringar utan att behöva starta om processen och betala nya avgifter.