Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Flög ARN-LIM med KLM/AF på en Amex 2-4-1 i feb. Nu är SAS hemsida omgjord och jag får bara detta meddelande oavsett destination i Sydamerika "Det går tyvärr inte att betala för resor till dessa destinationer med poäng"

Tänkte bara höra om nåt fundamentalt förändrats i relationen Eurobonus-Skyteam eller om jag helt enkelt ska testa andra datum / destinationer. Ingen ide att söka om meddelandet stämmer.
Är du inne på partner awards eller sas awards? Det där felmeddelandet brukade man få om man sökte sas awards.

Hej,
Baserat på några färska erfarenheter har jag en fundering som jag hoppas någon forumvän med koll kan hjälpa mig reda ut.
Jag har försökt göra en ombokning av en internationell enkelresa med utgångspunkt från ARN, ombokningen ämnar att lägga till en hemresa. Det har blivit en ganska långdragen process (och fem samtal) på grund av olika missförstånd och okunskaper hos kundservice, vilket gjort att bokningen har vandrat mellan olika lägen i över 1,5 vecka.

Status idag:
  • Poängen har dragits (igår)
  • Inga nya skatter/ombokningsavgifter har debiterats
  • Inga nya biljetter/biljettnummer är utställda
fråga till forumet; När anses en ombokning vara genomförd? Om jag idag ringer in igen och vill göra en ändring, faller den under pågående ombokning eller kommer de vilja ta en ny avgift trots att ingen biljett är utställd? Jag kan tycka att det är rimligt att räkna ombokningen som genomförd när nytt biljettnummer är utställt, avgifter debiterade och bokningen syns slutligt i systemet – men om detta inte har skett ska det fortfarande finnas möjlighet för ytterligare ändringar utan att behöva starta om processen och betala nya avgifter.
ringde in och frågade och agenten jag pratade med uppgav iaf att det är först vid biljettering som ombokningen anses genomförd, öppnar ett litet utrymme när hanteringen tar tid att komplettera en bokning

Jag har bokat en business award med KLM/AF via sas hemsida, läste att som Eurobonus Guld så ska man kunnde välja säte utan kostnad men lyckas inte hitta vart på hemsidan jag kan göra det.
Någon som kan bekräfta att man kan välja säte kostnadsfritt som guld?
Om ja, någon som kan berätta vart/hur jag går tillväga?

Tack,
P

Jag har bokat en business award med KLM/AF via sas hemsida, läste att som Eurobonus Guld så ska man kunnde välja säte utan kostnad men lyckas inte hitta vart på hemsidan jag kan göra det.
Någon som kan bekräfta att man kan välja säte kostnadsfritt som guld?
Om ja, någon som kan berätta vart/hur jag går tillväga?

Tack,
P
Via KLM eller AF hemsida/app, och det är gratis

Toppen