Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tallin påstår att man inte kan välja platser på Lufthansa-flyg när man bokar award-resa.
Någon som hört något liknande?

Jag ska givetvis ringa och testa igen, och hoppas då på att komma till någon av de "vanliga" bekanta rösterna. Det här var någon ny man som jag inte hört förut.

Tallin påstår att man inte kan välja platser på Lufthansa-flyg när man bokar award-resa.

Jag ska givetvis ringa och testa igen, och hoppas då på att komma till någon av de "vanliga" bekanta rösterna. Det här var någon ny man som jag inte hört förut.

Bortse från vad de säger. Bara att gå in på Classic.sas.se för att välja platser på Lufthansaflyg (du kan välja plats på alla awardflygningar där).

Jag valde sittplatser senast i fredags på en Lufthansa F award genom Tallinn, gick hur bra som helst!
Ja, min erfarenhet är att det aldrig varit några problem heller. Jag tänkte att det möjligen var en alldeles ny policy i så fall. Men uppenbarligen inte. Tack!

Varför ska du ringa dem för att boka säten?
Görs väl lättast på Lufthansas webb annars

Edit: lite seg på att svara där såg jag...

Varför ska du ringa dem för att boka säten?
Görs väl lättast på Lufthansas webb annars
Jag gjorde en bokning igår och ville lägga till barnmåltider samt boka sittplatser.
Med nöd och näppe gick agenten med på att boka måltiderna, men att boka sittplatser gick helt enkelt inte enligt honom eftersom det var Lufthansas flygning.
Han var inte otrevlig på nåt sätt men genom samtalet fick jag känslan att han var relativt ny på jobbet. Hur som helst kände jag inte till att det gick att boka sittplatser själv efteråt, vilket naturligtvis är ännu smidigare. Så där lärde jag mig något nytt idag.

Edit: Jag kan tillägga att klockan var 16:55 så det kan ju hända att det var bidragande.

Gör det via lufthansas website istället.

Jag har precis bokat utresan för våran första award resa för mig och min familj med SAS och amex 2-4-1 voucher. Jag gjorde det via nätet och det jag skulle vilja fråga är när jag ska lägga till returen när den dyker upp lite senare, hur lägger jag till den lättast? Via nätet eller ringa tallin eller sas?

Toppen